Årsresume del 1/2

JANUARI



Kickade igång året lugnt. Trerätters och lite vin hos Elly, med Liren. Mycket bra start på året!




En kväll dansade vi fötterna av oss till Melody Clubs gamla dängor, en annan kväll åt vi som om det inte fanns någon morgondag. (Japp, Becca älskar mig.)




Jag spenderade timmar på tumblr. med bra visdomsord. De andra timmarna av min vakna tid kollade jag på säsong 2 av stylisterna. Med bästa systrarna Fahrman.

FEBRUARI



Var blond o fjortis (?)

Min 20 årsdag var den bästa födelsedagen någonsin. Fick brunch av bästis, tog min systemetoskuld och drack drinkar med mina bästa vänner.



Inte bara jag som fyllde år, Berra fick sig en rejäl överraskning i bowlinghallen när 15 tjejer väntade där på henne.



Vi skulle flytta till Norge! Jag och wingman. Vi började med ett lexikon, haha.



Upptäckte min kärlek för den svenska björnstammen.


BBubblade med systrarna. Två av dem iaf.

MARS



Kollade tillbaka på härliga bilder. Denna är tagen vid Jennys 19-årsfest.



Jag umgicks med min familj innan vi skulle åka till grannlandet.



Gick ut och dansade med Johanna och Jenny. Sa Hejdå innan flytten.



Syster med familj kom på försenat födelsedagskalas.

"Sitter nyvaken och kollar ut genom fönstret på snön som ligger på marken. Vår lägenhet kan beskrivas som en mysig gillestuga med vardagsrum, ett sovrum med två sängar, toa/dusch och ett pentry som är mer som ett riktigt kök. Ellinor ligger inne i sovrummet och sover efter den långa resdagen igår. "
Detta skrev jag morgonen efter vi kommit till Harestua, och vårt äventyr hade börjat.



Det gick nog inte en kväll, utan en magisk solnedgång i Harestua.



När denna bilden togs, kände jag hur hela livet sprudlade i mig. Jag hade fjärilar upp till öronen och riktigt kände hur bra det skulle bli, om vi hittade ett jobb. Att få leva ett "Norge-liv" Med nudlar, för att spara pengar, men att hänga med vänner och träffa nya människor.



Matlådor fixades, och CV:n slängdes ut åt höger och vänster. Tillsist fick jag ett jobb, men då tog pengarna slut. Yes, bra framförhållning tänker ni. Det tänker jag med.
Norge sket sig. Men en månad i landet där folk snackar så härligt att man smälter och med landskap så man bara bävar konstant. Det var inte fy skit ändå.

Den 30 mars hade jag haft mitt körkort i två år. Prövotiden tog slut!

APRIL



Jag fick en total besathett av att kolla på gamla filmer och intervjuer om och med Prinsessan Diana.

Annars denna månad var jag ingen vidare aktiv bloggare, hade mycket panikångest och ångest över min jobbsitatuion efter Norge.



White party vid Valborg. Med bästa tjejerna.



Hängde i lirens lägenhet i Växjö och tryckte i oss en massa tacos och pratade ikapp livet.



Fikade vid Hesjön en kväll.
Den 29 maj gick min farfar bort.
Sommaren är en bubbla av ångest och panik. Visste knappt vad som var på riktigt eller inte.

JUNI OCH JULI





Saker som förgyllde vardagen, lite, lite var bland annat att umgås med bästa vännerna. Gå på Lasses konsert.
Äta planka med familjen hos farmor.



Två nätter spenderades i Halmstad, för att sedan komma hem till en mygg-invasion. Kunde varit bättre. Ungefär allt som kunde gå fel, gjorde det under resan.



Hade Hejdå-middag för tobbe, som åkte till Australien.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: