Årsresume del 2/2

AUGUSTI




Mycket tid spenderades med familjen i somras. Det gäller att hålla ihop vid så tunga motgångar.
Att få vara i bullerbyn med sin systerdotter eller kolla på gamla bilar i Oskarshamn eller åskeshamn som farfar sa, hjälper såren i hjärtat en liten bit på traven.
Som är så sköra att de kan spricka av allt och inget alls.


Den bästa människan jag vet, fyllde år. Farmor såklart.



Elly introducerade mig för de underbara batmanfilmerna som jag på något konstigt vänster inte tagit mig tid att se innan. Men herre min je vad bra de filmerna är!
Älskarälskar The Dark Knight.




En dag tog fotade Elly mig i skogen. Det var miljoner mygg och duggregn, men tyckte bilderna blev fina ändå.
Travis var på besök. Hans "gosling" lämnar han ingenstans, hans bästa vän den nallen.



Var ute i skogen endel med mamma. Plockade kantareller några gånger, andra gånger lite blåbär.
Jag skulle verkligen vilja vara en skogsmulle som plockar massa bär och svamp, men myggorna alltså, jag tål dem inte. Det blir inte värt det då.

SEPTEMBER



Gick på ALS-galan som underbara familjen Elofsson höll för deras bortgångna pappa/make.




Fixade goda frukostar åt mig, för att peppa till min arbetslösa vardag lite. Tog även bort mina knakande sängben. Provade att sätta dit de igen, mest för att se om det var bättre med. Men idag ligger jag här på golvet, som en hippie och älskar det.


Min bästa väns skräck är väl när jag frågar om hon kan färga mitt hår. Hon har fått men för livet sedan högstadiet. Hon hade färgat brunt hår på mig först, jag var inte nöjd och ville bli blond igen. Såklart blir man inte det direkt, och speciellt inte när man färgar hemma. Så, tja, det blev orange-färgat. Slutade med att jag satt med en kniv på köksgolvet haha. Lite väl dramatiskt? Jo, men så kallas jag ju också för dramaqueen av mina vänner.
Blev i alla fall brunhårig och fattar inte hur jag inte har varit det hela mitt liv, älskar det.


Minneslunden där farfar ligger.

Det hjälpte att prata om farfars bortgång, om och om igen. Jag var tvungen att bearbeta alla mina känslor och intryck från att jag förlorade honom, på något sätt. Så jag skrev ner hela morgonen, i detalj, när farfar gick bort: "Det sista jag sa till min älskade, älskade farfar var: "Krya på dig farfar." Jag tänkte, detta kommer inte bli så farligt, han kommer hem igen till veckan. Och snart börjar sommaren. Få spendera massa fina sommardagar hos världens bästa farmor och farfar. Det kommer bli bra." Ni kan läsa allt här.




Gpfest i Målilla. Elly drack och jag körde. Var ute 1 timma, käkade kebab och åkte hem.
Brunch. Det bästa.



Satte upp tavlor på mitt rum. En av pappas gamla båttavlor och en bild på mig och min älskade pappa.




Jag köpte mig en Iphone och har inte ångrat det en sekund. Miljoner mobilbilder blir det nu istället.


Elly och Becca fyllde 20 år, detta firades på skeppet med släkt och vänner och världsgod mat.

Jag såg dokumentärer Bully, som handlar om mobbning. Skrev en text om det ämnet här.

OKTOBER


Tindra fyllde 2 år. Min älskade guddotter.

NOVEMBER

Jag började jobba inom barnomsorgen. Förskola och fritids i Hultsfreds kommun. Trivs som fisken i vattnet och mår hur bra som helst efter ett tufft år.
Det var även 6 månader sedan farfar gick bort den 29 maj.

DECEMBER

Många av mina underbara familjemedlemmar och vänner har fyllt år denna månad. Mycket kalasande och mycket tårta. Dock har jag varit dålig med kameran, tar bara något kort med mobilen sen är det bra. Vet inte riktigt vad som har hänt med mig. "Tjejen som tog 200 bilder/fest på högstadiet."


Som sagt, detta är det värsta året jag har upplevt. Jag har lätt för att skriva ner mina ord i känslor, men känslorna jag hade i somras går inte ens att beskriva. Det var nästintill outhärdligt. Det var nära slutet, utan mina vänner och familj som alltid finns där, vet jag inte. Tack för att ni har fått upp mig igen.
Jag är er evigt tacksamma för att ni fick mig att välja livet istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: