Midsommarafton


Det var den bästa midsommaraftonen på många år. Började dagen klockan halv åtta med att syrran och familj kom till oss en sväng, de skulle till Kolmården över midsommarhelgen. Arvid var så glad så han inte visste vart han skulle ta vägen. Mest glad över att få se hajjaaar, leeejon och ormaar!!

Sen blev det traditionsenlig sill-lunch med systers familj, samt Rickards fina föräldrar och bror, samt pappa Johanna Jocke och jag. Det bjöds på midsommartårta som ungarna och syrran hade fixat, vi lekte lekar och skrattade när stöveln flög åt andra håll än vad den borde ha gjort. Skrattade åt att bara 1 lyckades med "galgen i knävecken", tävlades om vem som kunde plocka flest klädnypor i en hand. Tog med ungarna och skulle försöka fixa midsommarkranser, men bristen av blommor förstörde det hela (blommorna på bilden var typ de enda som fanns.) Vid fem-snåret fick vi tacka för oss. För en otroligt fin, härlig och strålande midsommar (trots bristen av sol).

Åkte hem till mamma som hade jobbat hela dagen, åt smörgåstårta som mamma gör bäst av alla. Jocke, Johanna och jag förfestade genom att dricka piggelindrinkar och köra land, stad, vatten med mamma och pappa. Vi gick bort till mojf runt nio-snåret. Där det bjöds på brännboll, poolbad för vissa, även nakenbad för vissa haha. Badkruka som jag är stod jag mest och kollade på och skrattade. Men det blev en tidig natt, runt 1 kände jag mig nöjd och glad med dagen. Vinglade hem på cykeln och somnade gott i sängen, efter ännu en bit smörgåstårta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: