Besök av familjen.

 
Att en helg kan försvinna förbi i vad som känns ett ögonblick, är extra sorgligt när familjen är här. Det roliga försvinner så snabbt. 

Vilken helg sen! Efter det tradionella fredagskulet på fritids kom det in två stycken som inte kunde bärga sig längre.. Mamma och Johanna kom och kramade om mig. Jobbade klart den sista halvtimmen sen gick jag med raska steg mot bilen där de väntade. Alla 3. Kramade om Pappa och mamma, en gång till. När jag satte mig i bilen var det så otroligt att de ens var där- första, efterlängtade besöket på 8 månader. Men här var dem! Vi åkte från Bromma till Kungens kurva för att inhandla mat. Åkte hem och åt världsgoda räkor med paj som mamma had fixat. Satt och pratade och skrattade och njöt av att ha min familj på plats. Idol kollades på och sen körde vi kort, som vi brukar vi fyra. Sen var den dagen slut. 

Igår var klockan ställd även att det var lördag, det var en fullspäckad dag som väntade. Kom in till stan vid 9 då mamma ville gå i gamla stan och vid slottet, så vi turistade som bara den. Samtidigt som Stockholm sakta men säkert vaknade och solens strålar speglade sig på vattnet. 

Vi besökte kaknästornet och fikade däruppe. Ganska bra utsikt över stan, ja. Pappa gick iväg till sjöhistoriska och vi åkte till NK, mamma och Johannas första gång där. (Japp, det är stort för oss som kommer från landet.:) Mötte upp pappa och gick runt lite inne på gallerian. Sen åkte vi runt lite på söder, bästa delen av stan enligt mig. (Inte för att jag har varit eller sett allt än..) Sedan åkte vi hem och fortsatte kort-turneringen. Ellinor slutade jobbet och vi började med maten, satt och diskuterade och njöt av maten. Efter Elly hade diskat körde vi tjejer land, stad och vatten. Haha, ja det var roligt. 

Satte oss i soffan och jag gosade så mycket jag kunde med mamma. Efter pappas "efter-maten-vila" diskuterade vi lite politik och annat kul. Gick in och la oss i sovrummet vi tre, pratade om vänner och olika åsikter om saker och ting. Sen somnade vi rätt fort. 

Gick upp vid halv 9 idag. Åt frukost och spelade kort (ja, igen) och åkte mot IKEA. Inhandlades lite smått sen tog vi en köttbulle-lunch där. Åkte hem och körde kort en sista gång, sen tackade min familj för sig och åkte hemåt för 2 timmar sedan. 

Och här sitter jag igen. Glad över helgen, glad över att de finns. Bästa familjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: