Do they know it´s christmas time...

/Foton av Elly, på mig.

Söndag den 24 november 2013. En månad kvar till självaste julafton, barnens högtid och den stressigaste tiden på hela året. Varje gång blir en lika förvånad över hur fort det har gått sen en badade den där ljumma sommarkvällen.

Ännu en vecka som har kommit till ett slut. Arbetsveckan gick i ett kick och helgen inleddes med lax och klyftisar, lite paradrätt i casa de Elin & Elly. Vi tittade på den nya filmen om Steve Jobs som var helt jäkla grym, Ashton Kutcher gjorde ett fantastiskt skådespel som apple-grundaren. Sen hade den fredagen gått.

Lördagen inleddes med sovmorgon och frukost lyssnades på jazz inför kvällens bokade bord på glen miller café, som var ett jazz-hak vid Brunnsgatan. 

Efter frukosten och lite slötid framför datorn, så mötte vi upp Ellys moster och kusin vid Erikshjälpen. Strosade runt den sista halvtimmen innan de stängde och gullade mest med N. Köpte med oss fika och gick upp våra 14 trappor (eftersom hissen är ur funktion) satte på kaffet och snackade om allt och inget. De tackade för sig och vi började göra oss iordning för kvällen. Åkte dit och käkade de världsgoda musslorna, som jag tjatat om sedan jag åt det på Accurat med kollegorna. Ölade lite efteråt och tänkte dra och dansa, men stället sög så vi sket i det och åkte hem. Skönt idag. 
 
Idag spenderade vi våra sista pengar på ett ljusfat och lite inför 1:a advent, pizza från Ica och en chokladbit. Nu ska jag äta lite rostade mackor för magen kurrar. Ha´t så bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: