Lista:

1. Hur gammal är du? 22.   

2. Hur gammal känner du dig? Ibland känner jag mig som en pensionär, som tycker om att sticka och lyssna på melodikrysset. Ibland som en vilsen tonåring som panikgråtandes ringer till mamma för tröst. 

3. Vad har du gjort i dag? (nu när jag skriver detta är det fredag) 10 i 8 steg jag upp. Gick på toaletten, sminkade och fixade mig. Käkade frukost, red berries med mjölk. Cyklade ner till skolan och mötte upp mina kurskamrater, satt i skolan från 9-12 och gjorde en fördjupningsuppgift. Efteråt körde vi fredagsfika i form av glass. Trampade hemåt och tentapluggade i några timmar. Handlade. Lite mer plugg. Åt mat, hamburgare med bröd. Så. gott. Pluggade lite mer. Kollade desperate housewives. Pratade med mamma. och Elly. och mamma och Elly. Kollar ett avsnitt av desperate (igen) och drack ett glas vin. 

4. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?

Jag inbillar mig att hösten är favoritårstiden- men den kommer på en så nära 2:a plats som nästan snuddar 1:a platsen som det bara går. Favoriten är våren. Att det ljusnar ute, hopp om varmare tider. När en tar av sig klädesplagg efter plagg för att det är så varmt. När alla träd slår ut och fåglarna kommer tillbaka. Våren inger hopp. Efter en kall och hård vinter (värsta årstiden)

 

5. Är du besatt av någonting? 
Besattheter har jag lätt att få.. Jag snöar in mig på olika ämnen och fastnar 100% för dessa i dagar, veckor och ibland månader. En besatthet som är konstant är nog internet eller min mobil. En besatthet av hela tiden vara uppkopplad, hela tiden vara med och veta vad som händer. (Även att det är helt irrelevanta saker som tex. facebook eller gillningar på Instagram.) 

6. Nämn två saker som en kanske inte vet om dig?
1. Jag har tinnitus. (Har haft det sen 08) 
2. Jag tycker inte om ananas. Förutom i paj med glass.

7. Hur vill du tillbringa din pension?

 I ett litet pittoreskt hus med murgröna över hela väggen. Tillsammans med en skrynklig man som vill uppleva så mycket det bara går fram tills dagen vi dör. Ut och resa tillsammans, laga bullar varje dag och bjuda barnbarnen på. Ha en stuga som ligger vid en sjö där jag och min "gubbe" kan sitta sida vid sida, titta ut på vattnet och sedan på varandra och känna att "japp, dör jag nu så gör det inget."

8. Har du någon gång brutit ett ben?

Ja. Min handled. När jag var liten och skulle imponera på en kille genom att hänga under en rutschkana så råkade jag ramla med armen bakom rygg och rätt som var hängde hela armen och jag hade så himla himla ont.

9. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?

På en Irländsk pub.

10. Vad är du på för humör just nu? 

Trött som bara den. Annars är jag på ganska bra humör. Tentaångest dock.

11. Vilket är ditt favoritgodis?
Bounty. Dubbelnougat. Geisha. Snickers. Lysmelk. - Temat är alltså choklad. All choklad.

12. Vilken är din favoritaffär?

Lagerhaus för inredningsprylar. Och Cervera för köksprylar. Monki för kläder. Ica för mat.

13. Är du morgon- eller kvällsmänniska?

Kvällsmänniska helt klart. Är ingen som tycker om att gå upp tidigt på morgonen. Dock blir det lättare med tiden- iom att jag är vuxen nu så måste jag varesej jag vill eller inte.

14. Har du blivit sydd någon gång?

Aldrig. 

 

 

15. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?

Tio år? - Då var jag 12 år. Jag hade precis börjat högstadiet och redan börjat skolka. Jag stannade hemma från skolan för att jag inte hade några vänner, jag kände att pressen över högstadiet blev för stor (haha, jag vet. Lite skillnad nu.) Jag struntade i att gå till skolan dag efter dag, berget och ångesten som byggdes inom mig blev bara större och större. Jag gled sakta, men säkert in i en depression. Jag ville ta mitt liv. Inte leva längre. Kände noll livsglädje. Inte ens min systerdotter hjälpte. En liten fantastisk bebis. Inte ens det kunde jag glädjas över. En annan sak under den perioden som symboliserar hur pass dåligt jag mådde var att jag inte pratade med min farmor, minns inte om det var flera veckor i sträck eller om det blev till månader över någon liten kommentar hon sa till mig. Min farmor. Som jag har prisat till gudarna och som jag älskar så högt. Det visar lite på hur pass långt nere jag var.

 

16. Är du blyg?

Ja. En egenskap jag försöker jobba bort.

17. Vad heter du i andra namn?

Birgit, efter min älskade farmor. Martina, efter min mammas mormor som hette det i mellannamn. Elin Birgit Martina Andersson.

18. Vill du gifta dig?

Ja! Men borgerligt. Hela kyrkgrejen blir för stort. Dessutom tror jag inte på Gud och då känns det som en lögn att göra det i kyrkan. 

19. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Andersson. Lowpower. Power. Elinpelina. hahaha. Det finns inte så mycket att jobba med när en heter Elin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: