Årsresumé del 2

Kul när något jag kämpat med extremt länge väljer att försvinna spårlöst.. Då försöker vi igen då. (del 2 av årsresumén vill säga)
 
JULI: 
 
Månaden började med något jag hade längtat efter i flera år, men inte haft möjlighet till innan nämligen en Irlandsresa. Tillsammans med bästis. Det var fina dygn efter en turbulent start då vi var så jäkla nära att missa planet. (Det gick inga fler förrän senare i veckan, detta var på tisdagen!) Väl framme var det fantastiskt, såklart. Grönt, grönt, grönt. Pubar, trevliga irländare, b&b:s och god guiness. 
 
 
På en skumpig bussfärd mot Cliffs of Moher (bild ovan) där bussisen körde i 100 km/h på en svensk motsvarighet till 70 sträcka. Där illamåendet redan var ett faktum (också för att vi druckit dagen innan..) så kom resultatet! Jag hade kommit in på grundlärarutbildningen inriktning fritids. I kalmar. Min första reaktion var rädsla och lite skräck. Mest för mina tidigare studier i Norrköping.. När nervositeten väl hade lagt sig blev jag jättepeppad och glad. 
 
 
För att det här inte ska gå till historien som tidens längsta blogginlägg lägger jag bara in bilder utan text under. Det är guldkorn från härliga sommardar´. Med bästa vänner, med underbara föräldrar, med god fika och mat, utflykter och syskonbarn i en salig röra. Enjoy. 
 
 
 
AUGUSTI: 
 
Jobbade mina sista veckor på Järnforsens skola där jag tillbringade 6 månader. Fick fina blommor av kollegorna och jag blev väldigt rörd. Innan min nollningsvecka skulle börja tillbringade jag, mina föräldrar, mina syskon med respektive och familjer, en helg nere i Simrsihamn. Vi brukade åka dit om somrarna när vi var små, i en fullastad volvo med en ännu mer fullproppade takbox. Denna gång åkte vi i flera bilar och hade världens mysigaste helg på österlens idyll. 
 
 
Jag fick besked om att jag hade fått en lägenhet. En 2a. Alldeles för mig själv. En lägenhet som jag älskar och stormtrivs i. Detta firades såklart med pommac. Haha. 
 
 
Väl på uppropet stod en tjej med en låda som innehöll olika siffror. Jag drog en lapp om på den stod det siffran 2. Du drog också en lapp och på den stod det samma siffra. Ödet alltså, blir helt pirrig av tanken. 
 
 
1 september, dagen då jag fick nycklarna till lägenheten. Samma dag fick jag göra cellprov för andra gången då första resultatet visade förändringar. Nervositeten var extrem och mamma följde med som stöd. Som tur var blev det ett bra resultat nu, men jag blev påmind om hur viktigt testet är. ALLA TJEJER; gör det! Väl hemma så hjälpte mormor och mamma mig att flytta upp alla lådor, bära upp för alla trappor. Så tacksamt!
 
SEPTEMBER: 
 
 
Finsittning och vi hade varit tillsammans i ett dygn. När du sa att du älskade mig för första gången sa du att du hade tänkt att vänta till kvällen på finsittningen men att du inte kunde hålla dig. Så blixtförälskade blev vi och så mycket älskar jag den killen. Även att vi bara varit tillsammans i drygt 4 månader. 
 
 
Ellinor var den första sovgästen och Bea& Essa var första fikagästerna. Så fint häng.
 
 
De här grabbarna mötte jag upp ute hos mormor tillsammans med deras mamma. Vi åkte in till stan, åt på Ikea och shoppade. Allmänt kvalitétshäng tillsammans. <3<3
 
 
En dag hakade jag på dessa och lunchade för 90 spänn på ett svingott ställe. Buffé med thaí och sushi samt efterrätt med kaffe. 
 
 
En annan dag bjöd mormor mig på lunch på skafferiet. Så gott ställe. 
 
OKTOBER:
 
Månaden inleddes med en inflyttningsfest för mina älskade vänner hemifrån. En bra kväll med musikquiz lekar och vin. 
 
 
Åkte hem en helg (sist jag var hemma) då fikade vi i berga på världens mysigaste fik. 
 
 
Den mesta av tiden gick åt till denna älsklingen. Till att lära känna varandra och hångla. (Viktigt ;) )
 
 
 NOVEMBER: 
 
En månad av mörker och ångest (brukar det vara i alla fall) dock gick denna månad smärtfritt förbi. Dels för att plugget var roligt och det har gått väldigt bra. Dels för ovannämda. 
 
 
En miniweekend spenderades i London tillsammans med tjejerna på bilderna under. Jättefina dygn med eextremt mycket shopping, turistande, god mat och gott häng. 
 
 
 
Dessa+ Jenny tillbringade 24 h hos mig. Vi lagade en massa mat, vissa drack vin, andra tjatade om sin feber (gissa vem..) vi fikade och shoppade/kollade på mysteriet på greveholm. Välbehövligt häng med tre fantastiska tjejer. 
 
1 advent innebär en tradition av julpyssel och tomtegröt/skinmackor/glögg-mys ute hos Oskars föräldrar. En jättemysig tradition och dag, bortsett från halsflussen jag hade utvecklat under veckan. Jäkla sjuktider alltså. Det hindrade inte mig från julmässan på slottet. 80 pix i inträde för att se alla fina hantverk slöjdarna gjort, heja på känningar och dricka glögg tillsammans med en god pepparkaka. 
 
 
DECEMBER: 
 
 
8 december är en speciell dag. Två av systersönerna, Travis och Arvid fyller nämligen år.  Detta firades såklart och hänget med familjen behövdes för välmåendet. Får sån energi av dom. 
 
 
Den sjunde december pratade vi om det på skoj, och den 18 december kom han med skrivbordet, datorn, kläder och lite andra prylar. Nu kallar vi varandra för sambos. Jag är så glad. 
 
 
Fick sova tätt bredvid denna fina en helg när hon hälsade på mig. <3
 
 
Middag ute hos mormor, passade på att tända alla ljus hon ägde (typ)
 
 
Firar det nya samboskapet. <34567
 
 
Dagen innan julafton spenderades med damerna ovan. Fika på stegen där jag fyndade en stolspall för 40 pix. Snicksnack med bästis som förr. <3 Mat i vimmerby med mamma, tillsammans med alla som skulle köpa de sista klapparna.. 
 
 
La undan telefonen på julafton och juldagen, men knäppte de viktigaste bilderna (hehe) på maten. Urmysigt firande tillsammans med världens bästa familj. <3
 
 
Var hemma i en vecka. Då kunde jag passa på att mysa med Johanna i sängen och pussa på henne, prata med Jenny om fest, glädje och livet i allmänhet. Spela maffia tillsammans med min bästa o fira krisse försenat <3 Eller åka till västerarp och ha snöbollskrig med syskonbarnen.. Bara få vara. Livet alltså. 
 
Nyår ska firas hemma hos Beatrice tillsammans med mina bästa vänner + respektive och min älskade älskling. Att få avsluta detta som kom att bli ett helt fantastiskt år och inleda det nya året med han jag älskar så, kommer bli helt underbart. Sen att vi ska käka 3-rätters och ha 5-kamp är grädde på moset. Underbart. Tack 2015 för allt du gett mig och nu kickstartar vi ett grymt 2016. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: