Frågor från...

Två av mina kära klassisar har skrivit ner ett par frågor de ville att jag skulle besvara här i bloggen. Haha, jag är inte sen att säga ja. Så Micke och Victor här har ni mina slutgiltiga svar.... ;)
 
1.Vad är ditt fullständiga namn?
- Okej. En enkel googling så hade ni fått veta det men mitt fullständiga namn är... Elin Birgit Martina Andersson.

2. Finns det en historia bakom hela/delar av ditt namn?
- Svar ja, på samtliga delar faktiskt. Min storasyster Ann-Sofie som fyllde 5 år 5 dagar efter min ankomst, bestämde att jag skulle heta Elin. Birgit heter en av mina bästa i livet, nämligen farmor, dock tycker hon själv inte om namnet och skulle hellre hetat Birgitta (rolig kuriosa va?). Martina hette min mammas mormor i mellannamn. Andersson är ett släktnamn och så vitt jag vet är jag min fars dotter därav det namnet.

3. Vad hette din första förälskelse? 
- Joakim hette han. Jag var kär i honom under hela låg och mellanstadiet. 

4. Vilka orter har du bott i? 
- Jag har bott i Målilla större delen av mitt liv. Stockholm har jag bott i 1,5 år. Norrköping pluggade jag i och bodde under några månader. För närvarande och den 1 september, ett år i Kalmar. 

5. Trodde du att ditt liv skulle se ut som det gör idag för två år sedan?
- För två år sedan bodde jag i Stockholm tillsammans med min bästis. Jag jobbade på ett fritidshem och jag hade sökt utbildning på förskollärarlinjen i Sthlm, Norrköping, Karlstad och Västerås. Min förhoppning var att bo kvar i Sthlm och plugga där. Men med en ständig längtan efter familjen i Småland. Så nej, då trodde jag inte det. 

6. Hur ser ditt liv ut om 5 år?
- Jag är förhoppningsvis antingen gravid eller har redan fått ett barn (om jag kan få barn). Jag bor tillsammans med Oskar i en mellanstor stad i ett pittoreskt hus strax utanför. Och jag har en färdig utbildning samt världens roligaste jobb!

7. Hur många barn vill du ha?
Förutsatt att jag och Oskar kan få barn (verkligen inget en ska anta) så kan jag tänka mig två eller tre barn. Så länge jag känner att jag räcker till åt alla. 

8. Hur är ditt drömbröllop?
- Det är enkelt. Avslappnat och kravlöst. Det är glädje, värme och kärlek. Det är många vänner och inte formellt. Det är borgerligt och kanske utomhus. Jättesvårt att veta när jag vill gifta mig, om det ska vara sommar eller höst. Det ska vara en enkel klänning och en riktig hollywoodring. 

9. Vad tycker du om Michael S Pettersson?
- Jag tycker Micke är en extremt rolig människa. Snäll och omtänksam och väldigt väldigt lättsam. Han säger precis som det är.. Inte alltid lika lämpligt ;)

11. Hur många bultar finns det i Ölandsbron? 
- Det finns inga bultar, skruvar finns det ett par stycken. 

12. Sovjetunionen, kan du förklara dess framväxt i tre meningar?
- Alltså jag skulle kunna göra det men jag har inte tid. Tid kanske jag har men det handlar om prioriteringar. Vad jag prioriterar just nu är att titta på Kardashians.

13. Om du får välja mellan ekonomiskt obereonde eller 15 getter vad skulle du välja och varför?
- 15 getter lätt. Man måste väl ha underhållning i sin tillvaro?

14. Vem har bäst skägg i klassen?
- Tobias tror jag. 

15. Vem har sämst skägg i klassen?
- Vill inte göra någon upprörd så jag svarar .......... Pass.

16.Vilken film är bäst Rambo eller Die Hard? Varför?
- Rambo. För han ser cool ut. (Har inte sett någon av filmerna).

17. Har du en girl crush på någon- vem?
- Får nog svara detsamma som Björn Gustavsson i mello: Carina Berg i sånna fall. Hon är jävligt snygg och verkar vara dödsskön. 

18. Vad tycker du om Victor Wyckman?
- Det är en underhållande resekompis och väldigt lättsam. Han håller Michael nere på jorden då det behövs. Bra grabb!

19. Vilka vinner allsvenskan 2016?
- Mina odds ligger på Norrköping.

20. Vad är det bästa och sämsta med att plugga på Linnéuniversitetet?
- Bästa är inriktningen, att den är verksamhetsintegrerad. Kommer inte på så mycket dåligt. Mängden litteratur?

Tack för välformulerade och rumsrena frågor grabbar. Enjoy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: