Snart 1 september...

Åhoj kamrater! Det var inte igår.
 
Dock har jag inte tänkt att lägga ned bloggen på bra länge trots att det går perioder med mindre frekventa uppdateringar här. Älskar min lilla bloggis, jag som har en sådan kärlek till att kolla tillbaka i arkivet och vara nostalgisk. 
 
En hel sommar har passerat sedan föregående uppdatering. Sommaren 2016. Min första sommar i Kalmar, min första sommar som personlig assistent och vår första sommar tillsammans. Jag har börjat få dåligt minne så att ha med sin telefon som ständig följeslagare kan vara bra i det avseendet. 
 
Trots relativt mycket arbete i sommar har jag ändå haft mycket ledighet som har spenderats tillsammans med vänner familj och min sambo. 
 
Guldkorn från juli:
 
´ Jenny kom hit med tåget vi hann med länsmuseeumet, tacos, shopping och skräckfilms-bio. Supermysig övernattning och häng med henne.
´ Vi hängde en natt i Beas stuga i ohamn med tjejerna där vi käkade pizza, twerkade och svängde förbi latitud och kollade läget. Bästa var nog frullen dagen efter- något spc med det.
´ Nova fyllde 12 (!) och detta firades såklart. God mat, fika och häng i Västerarp.
´ Jag och Oskar hängde på Himmelsberga där det fanns massor av hantverk och god fika. Samt gulliga gotlandskaniner som vi klappade på. 
´ Ann-Sofie & barnen tog tåget ner hit. Vi hann med museét, thaíbuffé, fika, skälby och lite häng här. SÅ bra. 
´ Jag har varit på loppisen i Målilla och träffat min faster som kommer hem 1 gång om året. Vilket var mys. 
´ Några vänner annordnade en logfest för ca 70 personer som var svinlyckad. Buffé, lekar, dans, alkohol och efterrätt. 
 
Guldkorn från augusti: 
 
´ Jag var ute i Bäckebo och åt kroppkakor tillsammans med O, hans pappa och hans fina farmor. 
´ Vi var i timmernabben och åt på rökeriet tillsammans med farmor, mamma, pappa och Kalle.
´ Åkte till Målilla en sväng för GP:t, hängde med vänner och träffade roligt folk ute vid banan. 
´ Hängde i Västerarp där vi käkade pizza och jag & Arvid åkte en raggarrunda tillsammans och sen visade han sitt tv-spel. Kvalitétstid med saknade syskonbarn <3
´ Åt pizza och intog alkoholhaltiga drycker tillsammans med tre klassisar. Vi styrde upp musikquiz och lekte lekar. Mys!
´ Åkte på mini-semester tillsammans med min kärlek till skottland några dagar. (Bilder och detaljerat inlägg om det kommer)
´ Sov hos Elly, vi åt onyttigheter och snackade ikapp livet. Kvallétid med bästis helt enkelt. Åt frukost tillsammans med henne o Bea vilket är sån lyx när jag bor 10 mil ifrån dem. 
´ Hängde hos farmor där vi åt, åt och åt (som alltid) och körde kortspel och skrattade samt kollade igenom gamla bilder och sånt där som jag tycker är så roligt att göra.
´ Sov ute i Bäckebo hos svärisarna och åt av Maries egenodlade tomater och gurkor. 
 
Har såklart gjort en massa annat under sommaren men detta får räcka för nu att printa ner, i just det här inlägget i alla fall. Min sommar har varit jättefin och som alltid går den väldigt fort. Jag kan lägga ytterligare en arbetslivserfarenhet på mitt CV, en spännande utmaning som har varit så himla rolig. Det kändes mycket märkligt att jobba sista passet innan skolan drog igång. 
 
Nu är det full rulle i höst, jag ska, som är väldigt otippat, bli idrottslärare. En utmaning som jag ser fram emot mitt första steg tog jag idag när jag införskaffade mitt alldeles första gymkort någonsin och brände samtidigt av ett gympass nu när jag är så taggad. Får hoppas att det håller i sig med motivationen nu bara, plus är ju att jag får tillgång till simhallen också. Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: