Svårt att toppa denna dagentho

Tillåt mig punkta upp en lördag som har passerat i mitt liv, en sådan lördag som ger en så mycket energi och livsglädje som det bara går. 

09.30 Jag vaknar upp efter en god natts sömn och startar dagen med gos med min älskling. Han fixar frukost och vi äter den framför tv:n. Ingvar Carlsson är med och pratar om Olof Palme (då det idag är 30 år sedan han blev skjuten) vi spelar därefter på datorn innan jag fixar iordning mig.

11.30 Jag tankar upp bilen då jag har långavägars resande framför mig (höhö), solen skiner i ansiktet och jag premiärinviger solglasögonen för iår. Jag är så glad och längtar efter att få krama om min familj trots att vi sågs i söndags senast. Håkans aprilhimlen spelas ur högtalarna "För jag blir aldrig kär i nån, Sånt där är slöseri med tid...
Men då slösar vi bort våra liv" och min vårlåt nummer ett, som bara får lyssnas på när vårens första dagar smyger sig på "Vi har solen i ögonen Och spilld mjölk överallt Det stinker av gammalt groll men vi har skuggorna bakom oss trots allt"

13.00 Jag möts av en syster i dörren som antagligen längtat efter mig nästan lika mycket som jag saknar henne, hela tiden. Kramar om henne, pappa och en mamma som är sjukling. De bjuder på en jättegod laxtallrik som jag trycker i mig alltihop utan att lämna något kvar det är ju så himla gott. Efter maten är intagen och vi har diskuterat palmemordet, politiker och annat strunt så letar pappa fram en kortlek. Fyrmansvisst, jag och Johanna är på lag och mamma och pappa är ett lag. 13 någonting blev det.. Till mig och Johanna såklart, vinst. Vi (jag och johanna) lägger oss i mammas och pappas säng och gosar med molle (katten). Mamma kommer och lägger sig och vi pratar och kollar igenom min gamla minneslåda med skolarbeten, födelsedagskort och andra roliga minnen. Skrattar högt och hjärtligt tillsammans och det är min bästa stund i livet. Njuter så otroligt mycket av att bara skrota runt hemma och vara närvarande tillsammans med familjen.

15.00 Kalle kommer på fika som mamma har fixat, semlor och kaffe. Den ultimata fikar-familjen som alltid prioriterat fika/mat högst. Så fort vi har åkt någonstans är den viktigaste frågan: Vart ska vi äta? De spelar kort och jag kollar på. Vi pratar om allt och inget, som sig bör. 

16.00 Rebecca och Ellinor kommer en halvtimme sent till Johanna. Jag säger till Ellinor "Kom vid fyra, så räknar jag med att ni kommer vid halv" fem över halv kommer de, Svenssons i ett nötskal. Kramar om båda tvillingarna, Rebecca extra hårt då vi inte setts sedan nyårsafton. Hemma över lite mer än ett dygn från Umeå så då gäller det att passa på. Vi diskuterade Beyoncé, jag ändrade kläder flera gånger, vi lyssnade på Bob Marley och kände oss höga hela bunten. Gick hem till mamma och pappa och slog in Beas present. 

18.30 Anlände vi hos Bea vi inväntade Kristin som åkte från ett kalas i Vimmerby. Gick i samlad trupp och ringde på hos födelsedagsbarnet. Sjöng mycket stämningsfullt och vackert innan vi kramade om Bea. Där bjöds det på tacopaj med massa goda tillbehör. Vi tog igen förlorad tid och uppdaterade varandra om våra liv. Skrattade tills tårarna rann och körde lite lekar. Innan det bjöds på smarrig fika och kaffe. Efter fika-intaget lekte vi lite mer (älskar oss) innan jag åkte tillbaka hem. Kramade om mina fina tjejer innan jag gick ut och skrapade en frostig bil. 

När jag åkte hem i mörkret var jag så glad och lycklig. Mina fina bästa vänner, de ger mig så mycket energi och livsglädje. SÅ tacksam över att de finns i mitt liv, även att alla är på olika ställen i livet, mitt i och väldigt upptagna med sina saker så när vi väl sammanstrålar är det så bra. 

01.00 Efter att ha lyssnat klart på fredagspodden, dunkat hög musik och haft en massa kalluft på i bilen för att inte bli trött så var jag hemma igen. Känslan att mötas av min älskling och krypa ner bredvid honom och bli omfamnad, det är svårslaget. Somnade så gott i min säng, efter en fullspäckad och alldeles fantastisk dag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: