För jag vill leva

Nationaldag idag, grattis till Sverige och- framförallt - grattis till oss som bor här. Det är ett fantastiskt fint ställe att bo på speciellt under den kommande årstiden. Dock menar jag inte att vi som bor här ska vara tacksamma på grund av vädret, det finns de som har det betydligt bättre när det kommer till den punkten haha. Nej, jag tänker mer på vilka privilegier vi har- demokrati, vi har tryggheter som många andra länder saknar, rösträtt, rätt att älska vem vi vill för att nämna några saker.
 
Livet är en slump. Vi väljer inte vart vi ska födas och vi väljer inte våra familjer. Vi kan inte välja vilka vi vill älska. Så var tacksam! Tacksam över att du bor i Sverige och skärp dig, du som är främlingsfientlig. För de människor som kommer till Sverige har inte valt att födas i ett land med krig.
 
-- 
Strålarna från solen har trängt in igenom persiennerna där jag legat på soffan i vardagsrummet, jag har legat nere med en alltid lika underhållande mensvärk. Och inte kunnat åka och överraska mina tjejer som skulle hänga hos Kristin idag. Men så är det ibland, då tänker jag att vi har en hel sommar framför oss med många tillfällen att kunna umgås. Jag ringde min fina Jenny och pratade igen och gjorde planer för bysjön-häng framöver. <3 
 
Efter ett långt bad och lunch tog jag med mig grabben och ignorerade mensvärken för att åka och köpa jordgubbar. Vi åkte till långviken där vi intog kaffe och bara njöt av solen och varandra. Nu ska jag strax fixa lite middag åt oss och ladda inför morgondagen då min första dag på mitt nya sommarjobb börjar. Ska bli spännande! 
 
Ta hand om er nu kompisar, med vänlig hälsning en privilegerad och väldigt glad treårig Elin.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: