Du har gåshud för du fryser är det här det bästa livet hade att ge?

Hej kamrater!
 
Förra lördagen var det regn och grått precis hela dagen dock var mitt humör på topp då jag skulle möta upp tjejerna - Krisse i Oskarshamn för att spela lasergame. Jag, Oskar och Johanna var på ett lag och Bea, Becca och Elly var på det andra laget. (det som inte kom först alltså.... (skämt åsido, Oskar tog alla poäng, typ)) En grymt svettig aktivitet som är hur kul som helst. Vi svängde förbi donken innan hemgång. Hakade på tjejerna till Målilla och hängde med Jenny på kvällen. Hon hade fixat svingod vitchokladmousse med daim och bär som vi åt till en skräckfilm lights out. Läskig och bra. Meget bra kväll med fina tjejor.
 
På söndagen var jag, Oskar och mina svärisar bjudna till mina föräldrar. Mamma hade styrt upp jättegod fläskfilégryta med tillbehör i form av morötter, gelé, syltlök, saltgurka mm. SÅ GOTT. Och cheescake till efterrätt, heaven. En asmysig eftermiddag på Södra-Långgatan med våra älskade föräldrar. Såsåsåså tacksam för alla fyra. Kramade om mina älskade föräldrar innan vi begav oss hemöver i snökaoset.
 
I veckan har vi haft blandade föreläsningar i skolan, rörelser med boll, hälsa, naturvetenskap samt seminarium om friluftsliv. En härlig vecka med nya kunskaper och ifrågasättanden. Tycker det är så härligt och nyttigt när en kommer in och börjar ifrågasätta och utmana sina tankar och åsikter kring de olika ämnen vi berör på föreläsningarna. Bortsett från skolan har jag läst två böcker som jag beställde i veckan. Dessa två:
 
Bildresultat för allt jag inte minnsBildresultat för brev från din älskade
 
Kan varmt rekommendera bägge böckerna. 
 
Gårdagen spenderades i bil ner till Malmö för att uppleva en kväll tillsammans med min kärlek och Kent, i Malmö arena. En fantastisk kväll med tårar, leenden, många underbara låtar och en stark känsla av eufori. Har tyvärr inga bilder då jag försökte fokusera på upplevelsen, helt fri är jag dock inte från att koppla bort helt utan jag filmade istället och tänkte försöka klippa ihop dessa snart.
 
Nu ska jag hälla upp ett bad och tända ljus. Everyday routine. 


Kommentarer
Postat av: Nellie

Häj Elin, Känt är en av mina favvosar också! Elskar din blogg, krammizz!

2016-11-15 @ 08:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: