Härliga minnen april -17

 
 
 
Förra lördagen, efter jag ätit mammas goda hemlagade älgkött med tillbehör, gick jag de få metrarna som skiljer mellan mina föräldrars hus och Jennsans lägenhet. Väl där var hon mitt i bakartagen (synes ovan: farligt god morotskaka) vi pusslade, pratade, tog årets första cykeltur  & njöt av Jenny-Elin tid ++ morotskakan <3
 
 
De dära två som jag kallar för mina paranteser var snälla och skjutsade hem mig till Kalmar där vi plockade upp min sambo, för att bege oss över bron tull Öland. Ett besök på den nyöppnade Arontorps kroppkakor & en promenix i nunnedalen hann vi med. Fin söndag! (Med efterföljande härlig mensvärk resten av dagen..)
 
 
Igår stod påskfirande i Rumpetorp på schemat, jag hade bakat lite och fixat en tipspromenad inför detta, en mysig aktivitet i det härliga aprilvädret (varvades med hagel, regn & sol om vartannat). En mysig eftermiddag ute hos mormor helt enkelt. 
 
 
Förra söndagen åkte bilen norröver med slutdestination; Berga. Kalas för Johanna var det som gällde och som vanligt god mat, fika och sällskap. Fotboll och hopp i sängen hanns med också (sistnämnda icke utfört av mig, tro det eller ej). Bästa familjen! 
 
 
AW med klassen som Yvonne (till vänster) och Eva (till höger) + Frida styrde upp. Vi bowlade... vilket gick sådär, men det är väl sällskapet som räknas? Efter en tuff match.. Drog vi till krögers och käkade gott och pratade. Härlig kväll.
 
 
En promenad på Svinö förra veckan i det fina vädret (varmare än det ser ut!) och med sällskap från Bea i telefonen var det på topp! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: