födelsedagar genom åren

2010- The big 18
 
 
Härligt att samtliga ser så lyckliga ut haha. En rolig kväll som startade med dricka och middag med mina närmsta, därefter blev det fest för resten av folket. 
 
2011 - mellanåldern
 
 
Inget större att fira när man fyller nitton egentligen, men firande blev det ändå, middag tre apor och en tänkt utgång till Oskarshamn. Blev dock ingen utgång då jag tappade bort min plånbok under ett stopp på väg ner till O-hamn, det roliga (i efterhand) var att jag visst la plånboken på biltaket.... 
 
2012- 20 år och systemet myndig.
 
 
På min bemärkelsedag fick jag en brunchfrukost från bästis därefter tog jag min systemet-oskuld. Bjöd tjejerna på mat, cheescake och drinkar. Firade ytterligare en gång då det vankades den svenska björnstammen på metro.. Körde förfest hos föräldrarna (bild ovan).
 
2013- 21årsdagen..
 
 
Firade jag med tequilashots, smörgåstårta och utgång på metropol. Bea och Kristin fixade god tårta och några dagar efter flyttade jag upp till Sthlm.
 
2014- 22 år.. Liten text från dagen då jag inte hittade någon bild:
 
" Dagen började med frukost på sängen, mina favoriter; amerikanska pannkakor m blåbär, äggröra, paprika, en macka med ägg och kaviar samt apelsinjuice och kaffe. Det satt där det skulle. Synd bara att dagen inte fortsatte lika bra då årets första jävliga mensvärk infann sig. Tur att den försvann efter några timmar i alla fall. Fick min favorit på jobbet- dammsugare samt lotter av världens bästa jobbkompisar. Det var en jättebra dag på jobbet och så fick jag födelsedagssång av ungarna innan jag gick hem. Bästa ungarna!! "
 
2015- 23 år.
 
På födelsedagen det här året fick jag ett jobberbjudande som jag såklart tackade ja till. Fick börja dagen efter så det var en helt okej födelsedagspresent! 
 
2016- 24 år.

 
Startade dagen med skönsång och paket av fin pojkvän. På helgen kom vännerna och firade mig, vi åt och snackade ikapp livet. Fin dag! 
 
2017:
 
En minst sagt mindre charmig bild på mig tagen för x antal år sedan, tillsammans med mina syskon hos farmor och farfar. När jag ser bilden önskar jag så att jag kunde åka tillbaka i tiden och prata med tjejen som står där i klänningen fylld av jordgubbar på.. Jag bara önskar att jag kunde säga till "lilla Elin" att allt kommer ordna sig, på ett eller annat sätt, alla heartbreakes alla dåliga relationer och all osäkerhet som hon fick uppleva. Allt det kommer bara stärka dig och du kommer få det så himla bra. Alla de utmaningar och prövningar som du råkar utför, ska vara där, precis då, för du kommer alltid ur det som en starkare person. Om jag bara kunde visa lilla Elin alla kommande födelsedagar som skulle firas med de bästa av vännerna, människor som tycker om dig för den du är, kunde jag inte bara få göra det då? Jag är så sinneslöst tacksam. För allt jag fått uppleva fram till den här dagen och för allt som väntar mig från och med nu. Tack lilla Elin, tack för allt du har gett mig och tack för att du aldrig gav upp. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: