v.8.

 
Måndag: I måndags låg jag hemma cirka hela dagen i hopp om ett snart tillfrisknande efter en hel helg i precis samma läge. 
 
Tisdag: Vid 13.40 ankom min älskade systerdotter till stationen för en övernattning hos sin moster. Vi shoppade loss ute vid Hansa området, bowlade, tittade på denna härliga film. Vi hann även med att ta det lugnt och prata strunt herregud vad det märks att hon börjar bli tonåring nu. 13 år om några månader! Den här!? 
 
 
Onsdag: Efter Nova åkt hem åkte jag bort och mötte upp Frida för träning, oerhört skönt (och jobbigt) att få träna igen efter en veckas sjukdom. Tänkte på det under fredagens pass, att jag är så glad över att träningen har kommit in i mitt liv och tänk att jag har sett ut såhär innan, mådde så dåligt då..
 
 
Torsdag: Den här dagen var det inbokat ytterligare häng med syskonbarn och med systrarna (två av dem) då ungarna hade sportlov. Vi åkte en sväng till simhallen där vågmaskin, bubbelpool och vattenrutschkanan användes flitigt. Efter några timmars badande drog vi och köpte med pizza hem till Fogdegatan. Resten av dagen varvades med spel, ipad, fika, kramar och hårfärgning. Runt sextiden drog mitt järngäng hemöver och jag landade i horisontellt läge efter en fullspäckad dag.
 
Sånt här mysigt sällskap vill jag alltid ha på min soffa..
 
 
Fredag: Det var skola med seminarium om systematiskt kvalitetsarbete som är svårt, men intressant. Resten av dagen ägnades hemmavid (+träning). Jag hade en välbehövlig hemmakväll alena med härlig mat och bra serier. 
 
Lördag: Det var kalas x 2 den här dagen, avfärd från Kalmar runt 11. Kalas för systeryster som fyllde 30 den 15:e. Vi fick smarrig smörgåstårta och goda bakverk. Och min älskade storasyster fick nog precis det hon önskade sig <3 Innan kalas nummer två åkte jag förbi hos Jennsan på lite förfest. Det var nämligen 75-årsfest för Elin, Tilda och Emmy vid skeppet. En SÅ bra kväll med goda pajer, tårta, musikquiz, massa dans och chans att snacka ikapp livet med folk man inte träffar varje dag..
 
Ord som kan beskriva min syster:
Enastående, intelligent, förstående, godhjärtad, lyhörd, pålitlig, varm, humoristisk, kärleksfull, trygg, stark, bekräftande, charmig, envis, förlåtande, givmild, inspirerande, lugn. Skulle kunna fortsätta i en evighet, men jag sätter punkt där. Är så sinnessjukt tacksam för allt denna fantastiska människan har gjort för mig och fortsätter att göra hela tiden. 
 
 
Enda bilden jag hade (snodde) från igår som representerar den festliga stämningen som var på 25-åringarnas partaj. Sen att det är jag och en av mina bästa bästa bästa vänner med på bilden är ju bara **
 
 
 
Söndag: Mamma och pappa skjutsade hem mig till Kalmar men innan de släppte av mig åkte vi och hämtade upp Oskar för att luncha. Vi åt på härliga Arontorps kroppkakor vilket var efterlängtat idag.. Idag var det vår och jag hade tyvärr noll energi. Annars hade en härlig långpromenad varit pricken över i:et efter denna vecka. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: