årsresume del 2

juli
 
Spenderade en helg med merparten av familjen nere vid vårt smultronställe, nämligen Simrishamn. Går att se hur härligt vi hade genom att titta på denna film: 
 
Den årliga logfesten som blivit en tradition blev av även detta år, det var vitt & guld som var temat och tjejerna hade fixat jättebra med mat, DJ, lekar mm. (Bilder snodda från Emmys blogg)
 
 
Jag hängde med vännerna när jag inte jobbade, ex. drog jag ihop en övernattning i Beas stuga då jag saknade tjejerna så mycket. Pizza, alkohol, twerkande, latitud och ärligt snack. (Den första bilden snodde jag från Rebeccas blogg medan den andra bilden är tagen från tvilling nummer två)
 
 
Jenny kom ner med tåget och sov över hos mig. Älskar att hänga med henne. Museum, mat, bio.. Vad behöver en mer?
 
 
Här får det bli några sommarbilder på den snyggaste och bästa jag vet: 
 
 
augusti
 
Denna månad åkte jag tillsammans med kärleken, till Skottland då jag velat besöka detta land väldigt länge. Var jättefint men vi var där så kort så jag måste åka tillbaka och se mer. 
 
 
Jag hade kvalitétstid med bästis vilket är väldigt saknat många gånger då vi i princip suttit ihop i x antal år och att inte kunna hänga när man vill är en stor kontrast. 
 
Mina förväntningar inför kommande idrottsutbidlning var höga och jag var väldigt nervös. Tänk att jag skulle bli idrottslärare, jag som inte varit särskilt aktiv eller intresserad sedan innan. På bild: Frida på en av våra trippar till Svinö då det vankades friluftsliv. 

 
september
 
Vi inledde med friluftsliv och orientering i skolan, liksom resterande del av hösten varvade vi teori och praktik hela tiden. En övernattning med paddling i kanot, sovande i tält och tacos ute på Svinö över en brasa. Ny och rolig upplevelse. 
 
En dag efter skolan bestämde vi för att gå ut med boysen och titta på fotboll på stars and stripes, om det var fotbollen eller alkohol i goda vänners lag som var bäst låter jag er lista ut själva... 
 
 
Frida bjöd in klassen hem till sig och vi blev i alla fall några tillslut, det blev tacos och alkohol medan vi körde en femkamp som värdinnan hade ordnat med. Vi girls spöade även boysen på med andra ord..
 
 
11 september. Din och min dag. Den dag du sa att du älskade mig efter vi hade känt varandra i två veckor och den dag vi blev tillsammans. 1 årsfirande nere vid slottet där vi hade vår första dejt. Firade genom att dela på en flaska prosecco och njuta av varandra. 
 
 
Tvillingarna fyller år den 25 september ocg detta skulle firas! Det blev kalas och det bjöds på x antal pizzor, som de hade fixat själva, med massa smarriga saker på. Bild snodd av Bea.
 
 
En eftermiddag spenderades på Himmelsberga som jag kan rekommendera alla att åka och besöka. Så gemytligt och härligt ställe på Öland som ligger långt in på en snirklig liten väg.  
 
 
oktober
 
Lyxen i att vakna upp bredvid de här två damerna. Efter en gårdag med god mat, bio, vin och snicksnack. Söndagen spenderades åt Ikea lunch och shopping. Mina fina tjejer.
 
 
Jag bjöd Oskar på en föreställning i ettårspresent.. Med Magnus Betnér och Soran Ismail. Klockren kväll där de, som alltid, lyckas att blanda politik med humor. Smarta män som vet hur de ska formulera sig. Tips! En skam för Sverige 2.

 
Det var matmarknad på stortorget och mamma var på besök, då passade vi på att gå och käka langos. En kväll gick vi ut på harrys och drack drinkar och dansade på det fulla dansgolvet...
 
 
Kalas blev det under oktober, närmare bestämt tre gånger, för pappa och Kalle, Tindra och min älskling. 
 
 
november
Vi hade, som många i detta avlånga land, bokat biljett till Kents avskedskonsert och nu var det äntligen dags. En helt magisk kväll där jag (som inte ens är det stora fanet av oss två) fällde många tårar.  
 
 
Vi styrde spelkväll med Olle och Agnes, Oskars kusiner, samt Olles flickvän Jenny. En eftermiddag kom Johanna hit och vi tog en AW på skafferiet. Så behövligt.
 
 
Novembers sista helg spenderades på lördagen ute i Bäckebo med adventspyssel. Vi band kransar, käkade tomtegröt och Jemla medan vi lyssnade på Edward Blooms jullåt. Så jäkla mysigt. Söndagen vaknade jag upp till gänget på bild nummer två. Hur lyxig helg?
 
 
december
 
En lunch ute med Victor, Frida och Micke efter ett (bland de sista) passen i idrottshallen. Lyckades få ihop en AW med majoritet av klassen på Olearys, vilket var väldigt roligt. Hamburgare och vin, mumma.
 
Polenhelg med svärisarna blev det ju sen.. Så härligt!
 
 
De sista godbitarna från december.. All julfirande och nyårsfirande är redan dokumenterat och klart. 2016 var ett bra år med mina härliga bekanta, vänner och familj. Ett år med många utmaningar och väldigt stärkande för mitt ego. Hoppas på ett bra 2017, trots allt som händer politiskt...
 
 
Kram på Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: