Resten av maj

Den 15 april hade jag flera missade samtal på min telefon och meddelande om att jag skulle ringa tillbaka. Jag blev såklart väldigt orolig och nervös att det hade hänt något, ringde därför upp direkt, min nervositet skulle snart ersättas med glädje och lycka. Min älskade lillasyster berättade nämligen att hon och hennes Niklas ska bli föräldrar till vintern. <3 Blev så chockad och glad, Johabna är ju min bebis och så ska HON få en egen liten bebis! Så galet & härligt. 
 
I alla fall. 
 
Damen i fråga kom på övernattning hos oss en kväll i maj, vi kikade på hitta Doris och myste i soffan. Innan vi intog en pannkakslunch gick vi en promeboxare på några km för mycket, enligt Johanna och Oskar, hehe.
 
 
Här har ni mig & Micke! Efter att vi ätit lunch, i form av cafeterians mackor och kollat in filmen Tusen gånger starkare inför ett skolarbete. 
 
 
Några klassisar som, liksom jag själv, utnyttjade solen medan vi fick en paus i vår föreläsning om konflikthantering. På bild har vi Frida, Tobias, Matilda & David. 
 
 
BONUSBILD; 
 
(varsågoda)
 
 
Mitt yngsta (just nu) syskonbarn fyllde 2 år den 24:e och detta firade vi. Det är mycket kalas, god mat och paket hela tiden med vår stora familj, men jag klagar icke. 
 
Tänk lilla Sigge, att det redan har gått 2 år sen du kom till oss med dunder och brak. Min älskade syster var en riktig kämpe då hon blev av med 4 liter blod och taMalena om att hon inte skulle orka kämpa fanns där men jag ville inte riktigt tro det. Helt sjukt läskig upplevelse för alla runt om kring och ännu en påminnelse om hur skört livet kan vara. <3
 
 
Sommar! Knep mig en av de fina blomsterna på bild och satte i en kopp hemma, för vad påminner väl mer om sommar och skolavslutning än just syrener? 
 
 
Efter att Maggan (Oskars faster) bjudit på fika intog vi våra platser i biosalongen. Det var ju piratdags med bästa Deppen. Efter bion gick jag och sambon hem i ett sommarljust och ljummet Kalmar. 
 
 
(Till dig Johannes)
 
 
En kväll blev det grillat och spelkväll ute i Rockneby hos denna gullisen bl.a. Det blev kubbspel där boysen vann, frågespel där jag vann (fast Klas var den enda som kunde mest) 
 
 
26 maj var kommen och alla förberedelser inför bröllopet skulle sitta. Jag och Johanna vse toastmasters och det har varit ett styr vill jag lova, men kul såklart. Den här dagen blev det många siffror på stegräknaren vill jag lova. Avslutade kvällen med pizza, rosé och sista minuten planerande för att sätta de sista detaljerna. 
 
 
Bröllopsbilderna får komma i ett separat inlägg. Eftersom jag var upptagen med att styra och ställa hela dagen så hann jag inte fota så jag får sno lite bilder tror jag haha. 
 
Dagen efter var vi lagom pigga, innan vi åkte på morsdag mat ute i Bäckebo åkte vi runt Gårdveda och Kristineberg och visade lite pärlor för min älskade. 
 
 
Den 29 maj var det fem,  5, FEM (!!) år sedan farfar lämnade oss här på jorden. Ibland kan det kännas som en evighet och ibland kan jag känns den där outhärdliga, intensiva sorgen som drabbade mig tiden efter att det hände. Oavsett så är du ständigt med oss, i våra samtal när vi ses, i våra tankar och i våra personligheter. 
 
 
Nu ska jag gå och krypa ner bredvid Oskar för imorgon ska jag vikariera på en skola och leka musikfröken. Det blir bra! Godnatt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: