2017-03-18

Hej. 
 
Nu har tiden sprungit iväg ännu en gång, har hunnit avverka tre veckors praktik och nu kvarstår en vecka. Det har varit en utmaning att ha praktik på högstadiet med tanke på att jag kommer att undervisa i årskurs 1-6 när jag är färdigutbildad. Det skiljer oerhört på dessa åldersgrupper men att få hänga med ungar är ju det bästa. 
 
Förutom att hänga med högstadieelever hela dagarna har jag hunnit med lite annat, låt oss kika i mitt bildarkiv; 
 
 
Jag fick presentkort på SF när jag fyllde år, tog därför med min Oskar på Moonlight (den som, tillslut, vann en Oscar) vi åt goda baconchips och njöt av de lyxiga stolarna i den nybyggda biosalongen. Filmen var bra, absolut, men lite platt slut. 
 
 
Frida har blivit Kalmarbo nu och detta firades med inflyttningsfest. Vi spelade en massa spel, drack vin och såg vem som var vigast haha.. Bra kväll och bra tjej!! 
 
 
Olle, Oskar, Jenny och jag drog till Pinchos och åt en massa gott och pratade ikapp livet. Så mysig kväll. 
 
 
I lördags åkte jag mot Målilla med sällskap av mamma, vi sammanstrålade med Ann-Sofie m familj hemma på Södra-Långgatan. Tindra mötte mig i dörren där jag blev informerad om att det bara var sex dagar kvar till hennes nya fina glasögon skulle komma. Vi åt smörgåstårta och gosade innan vi tog en solig promenad bort till skolan och lekplatsen. Härlig eftermiddag. 
 
På kvällen var det tjejmys med Jennsan & Elly, tacos, vitt vin, vänner som kliar o en läskig skräckis. Det behövs inte så mycket mer än så. 
 
Efter en god frulle som Ellinor fixade så åkte jag bort till Ekenäsvägen då det var dags för bröllopsplanering. Snart två månader kvar till min älskade bror och Hanna gifter sig. 
 
18 mars då? Jo, jag ligger på soffan för tillfället då jag har feber som kommer och går hela tiden. Har varit sjuk sen i onsdags och det är så sjukt tråkigt (och jobbigt!) men det är bara att bita ihop. Skönt att ha besöket från Universitetet avklarat, en lärare kom och kollade igår när jag höll i en lektion, det gick jättebra faktiskt trots feber och noll energi. Och ikväll får jag en gäst på min soffa, nämligen Jennsan= mysfrukost imorgon. Nu ska jag försöka kurera mig ytterligare så hörs vi när vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: