Uppdatering/ vecka:

37: Denna vecka beställde jag nya glasögon, två par närmare bestämt, dock väldigt snarlika mina gamla. Till helgen blev det ett besök på kinaresturangen i Hultan i sällskap av Bea&Elly, därefter intogs vin @ellysplace. Samma helg styrdes det ihop en kräftskiva med massa pajer hemma på södralånggatan bara för att. Mysigt och gooott, mitt bidrag var kantarellpaj med egenplockade kantareller från veckan. Det gula guldet hittade jag i Bäckebo och Rumpetorp skogarna. 
 
 
38: Vi påbörjade utomhuspedagogiken i skolan och första uppgiften var att analysera skolgårdsmiljön samt att öva in olika trädsorter inför en växtdugga vi skulle ha följande vecka. Det senare var väldigt roligt då jag alltid varit väldigt osäker på träd och såg det som en bra utmaning. Utöver detta var det dags för 25-årsfest för tvillingarna S. Temat på festen var: "Ursäkta, jag kom fel" som att en egentligen var påväg någonannanstans, ett jättebra och brett tema som går att dra hur långt man vill. Till slut kom jag och Johanna på att vi kunde nyttja våra dyra studentmössor som bara blivit använda 1 gång och komma som studenter, vilket Bea också hakade på, extra roligt tyckte jag var att både jag och Johanna hade våra gamla studentklänningar också. En bra kväll med världsgod mat och bra musikquiz. 
 
 
39: Hade utomhuspedagogik vid Smedby och på Värsnäs, riktigt lyxigt att kunna ta ut klassrummet och få arbeta utomhus i strålande solsken och höstkrispig luft. På fredagen hängde jag med lillasyster då hon behövde det (inte mig emot) och vi tog en fika hos Elly. På helgen var det Ölands skördefest & vi besökte naturligtvis Himmelsberga där svärfar stod med sina alster och vi tog även en tur till Alby innan vi ställde oss i kroppkakekön i Arontorp. En mysig dag med älskling, mamma, pappa, Tindra & Travis. På kvällen kom Bea&Elly för att käka sushi, dricka vin och gå ut. Dagen efter var lugn med lite shopping och en lunch innan de åkte hem.
 
 
40: Första praktikveckan av fem. Näst sista praktiken innan min utbildning är klar. Jag ser målet och ljuset i tunneln. Ska bli konstigt men också så himla skönt att få komma ut och jobba med det jag vill göra. Det har förövrigt varit en intensiv vecka med mycket intryck, nya rutiner innan man hittar sin plats i gänget. Four weeks to go! Idag (lördag) var det kalas och marknad i Målilla, kalaset var för pappa och på marknaden inhandlades det sedvanliga brödet och munkarna. 
 
 
Hittade denna gulliga bild på telefonen. Två fina tjejer. Den ena fyller 7 (!!) år nästa vecka. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: