Kontraster ur ett liv

BRA SAKER DENNA VECKA
 
# Ett fint sms av bästa Suss. 
# Käkade indiskt med Amanda. 
# Telefonsamtal med farmor. Hon (som alltid oroar sig för alla) sa att hon inte var orolig för mig längre, att jag bor i storstan osv. För hon vet att jag klarar mig bra. 
# Solskenet som värmer mitt ansikte i skrivande stund. 
# Filmen Perks of being a wallflower, som jag såg för andra gången frågandes varför inte det var för 22 gången. Så sanslöst fin film. 
 
 skrivet den 4 april 2014. 
 
• Att klara av workshops som jag var osäker på, och dessutom tycka att det är roligt och intressant. 
• En bra dokumentär som behandlade den studenten Sophie Scholls liv. En ung tjej som var av stark motstånd till Hitler. En tjej som inte var rädd att stå upp och säga emot när hon såg att något var helt sinnessjukt fel. Tips!
• När jag får en semla levererad hem från bästa mamma och pappa. Genom Oskar och Steffe som har varit där och lämnat av vår soffa, så tacksamt för att återfå plats i vardagsrummet igen! 
• När jag börjar fila på CV, personliga brev och skickar ut jobbansökningar inför stundande examen.. Känns så häftigt. Det är så nära nu. 
• Detta plötsliga vinterlandskap som täcker marken. Det är något magiskt och nostalgiskt med det. Men oh så vackert. 
 
skrivet den 2 februari 2018.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: