2018 3/3

sep:

Den bästa av presenter anser jag 2en upplevelse, då det gynnar alla parter, den som får presenten blir (förhoppningsvis) glad av det som ska göras och du som ger presenten får lyxen att haka på. Presenten som gavs bort, av mig och Oskar, var en paddeltur genom Kalmar och mottagare av presenten var Jenny och Olle. Det resulterade i att en fredagseftermiddag i septemeber spenderades på ett spegelblankt, stilla, vatten i Kalmars omnejd. O hade fixat smarriga matmackor med efterföljande fika i form av morotskaka. Presenten uppskattades nog av alla parter och kroppen var härligt slut efter några timmars paddel.

 
11 september är inte bara en hemsk dag, med world trade center och terror, då det även råkar vara min och O:s årsdag. Vi valde att fira detta genom en spakväll på Hotel Skansen i Färjestaden där vi fick massage, bubbel och tvårätters. Bästa med denna upplevelse var att vi bara behövde åka över en bro för att komma hem därför blev det självklart att sova hemma på Fogdegatan, 3 år med denna hunk, så tacksam över allt vi har varit med om under dessa år och det finns en stor förväntan över vad resten av livet har att komma med.  
 

28 september var en stor dag då min fina pappa fyllde 65 år och mamma, omtänksam som hon är, hade bjudit in alla i familjen till Stabygården i Högsby för att fira detta. Vi blev bjudna, av mamma, på tvårätters middag och pappa fick en fin dag med hela sin familj. Han fick massa paket och skönsång. Bilden nedan är på mig och en storasyster som jag alltid satt på en piedestal, med rätta, då hon är en av de snällaste människor som finns.

okt: 

När ens tonårsgamla systerdotter själv skriver och initierar en övernattning är det klart att man säger ja. När Nova kom så hängde vi på biostaden framför en skräckis som jag inte ens minns namnet på, att vi somnade bägge två säger nog det mesta. Dock alltid mysigt att hänga med henne. Lördagen bjöd på sushi och shopping på stan innna hon tog tåget tillbaka till Hultan. 

Bilden ovan är från första gången jag hade N på övernattning här -2015.

Mina tjejer. Då vi bor utspridda över landet är denna fantastiska app ett sätt för oss att umgås, exempelvis en tisdagskväll i oktober, med hjälp av tekniken. Nackdel med att umgås över telefonen är att det är svårt att få in alla i samtalet på grund av teknikstrul dock överväger det positiva. Mina älskade tjejer som ger mig så mycket. 


Eftersom vår älskade lilla Hondiz, bilen, gick sönder när jag blev påkörd fick vi se oss efter en ny bil. Det resulterade i att vi nu har denna pärla och jag gillar den så himla mycket. 


nov:
 
Utmärkande för denna månad som jag annars har så mycket förakt för, var, en resa till London med alla mina syskon som jag fick i examenspresent. Jag kunde inte önskat mig en bättre present (säger ju att upplevelser är det bästa!) och det blev 2 riktigt bra dygn i den brittiska huvudstaden med många skratt, mycket mat och sightseeing. Och lite shopping. Eller ganska mycket. TACK älskade syskon för denna fantastiska idé. 
 

En fredagskväll i gråa och trista novemeber så spenderade jag några timmar med tjejerna på bilden nedan och vi hade en väldigt bra och (trots att inte Therese ser särskilt road ut..) rolig kväll där vi åt tacos, spelade Settlers och Skipbo samt diskuterade lite vart man är i livet och kommande mål. Mys!

 
 
Bland de bästa sakerna detta år är att jag lyckades hamna på en så bra arbetsplats som jag gjort med så pass fina kollegor som jag har. Carin, som är min närmsta kollega, hade styrt upp en aw som innefattade käk och bowling på Harrys. En bra kväll men som alltid på fredagar är en helt slut och orkar inte stanna så länge som en skulle vilja.  

dec: 
Den 21 var det "ungarnas"- på jobbet alltså- första lovdag vilket innefattade pulkaåkning, kladdkakebakning och filmmys på fritids. Efter att jag hade stängt på jobbet tog jag bilen och begav mig över skogarna mot Beas lägenhet i Hultsfred. Där möttes jag av 5 festfina tjejer som var redo för julbord och paketlek. Vi körde sthlm-vegostyle utan kött +fisk på detta julbord och det var SÅ gott allting. Efterrättsbordet var inte litet det heller så en överlevde denna dag också. Bea hade fixat med musikquiz och tipspromenad vilket var uppskattat. 


Arvid och Travis delar födelsedag vilket har resulterat i att de kör gemensamt kalas för vår del av släkten och håller i kalaset vartannat år. Detta år var vi hembjudna till Virserum, Västerarp. Förutom att vi som alltid fick en massa god mat, plocksallad m bröd och saffranskladdkaka m citronkräm och rårörda lingon, så tog vi fram Marias gamla videokamera då vi körde filmvisning. 


Ett försök till kusinbild... Försökte ta fler men jag får väl erkänna mig besegrad av min mobilkamera tyvärr. Oavsett kvalité på kamera finns det inget som kan mätas med deras söthet. 

Enligt tradition blev det årliga julpysslet i Bäckebo där vi tillverkade en gemensam julkrubba som hade alla "karaktärer" därifrån. Vi blev bjudna på tomtegröt, skinkmacka och jemla. Glögg och pepparkakor hann vi ta innan vi åkte vidare på 75-årskalas i Hultsfred. Trots att jag hade en envis förkylning och en huvudvärk som vägrade ge med sig så kunde jag ändå pyssla min krans i form av ett hjärta, för fjärde året i rad. Kusinskaran passade på att återskapa en bild från 99 när de var samlade allihopa mycket roligt enligt mig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: