Några dagar i juni

13: Runt 14 befann jag mig borta vid Oskars jobb där farmor och pappa hämtade upp mig. Hon skulle, efter att ha varit på sjukhuset i en vecka, få komma hem igen. Jag följde med dem då jag skulle till skogarna för att umgås med mina vänner. 
 
Vi åkte hem till farmor och jag hjälpte henne att plocka upp sin packning fixa kaffe och så fikade vi tre. Vi lämnade henne runt halv fem då vi åkte upp mot Hulingen för mat. Jag tog halloumiburgaren och pappa åt kyckling. Efter vi hade ätit så körde han bort mig till Bea. 
 
 
Kvällen bjöd på spel i form av Jepordy och fika i form av kladdkaka. Jag följde med till Ellinor där jag sov kvar. 
 
14: 
 
Ellinor gick upp tidigt då hon skulle jobba så jag åt frukost med henne innan hon gick iväg. När hon hade gått fixade jag mig och packade ihop mina saker. Därefter gick jag en promenad i Hultan innan pappa hämtade upp mig. 
 
Dagen bjöd på utflykt till Timmernabben och Mönsterås. Jag blev avsläppt i Berga med Johanna där vi umgicks ett tag innan mitt tåg gick. 
 
15: Jag hade ställt klockan på halv sex då mitt tåg gick 06.37. Bestämde mig kvällen innan att åka på skolavslutning för två av mina syskonbarn. De blev glada och förvånade när de såg mig i kyrkan. Min guddotter bara himlade med ögonen när jag gick längs fram i kyrkan för att ta kort när hennes klass sjöng. 
 
 
Hur som en mysig förmiddag i Södra Vi där vi hann fika och hoppa studsmatta innan vi åkte igen. 14.34 gick tåget hem och jag anlände Kalmar runt halv fyra. 
 
16: 
Denna lördag ville jag hinna hänga med min grabb lite innan jag skulle ut och åka tåg igen. Så vi umgicks fram till fyra-snåret då mitt tåg strax skulle gå. Han körde mig till stationen till tåget som skulle ta mig till Hultan. 
 
 
Väl framme blev det vin, massa god mat och häng med bästa vännerna. Vi shufflade (typ), flossade och körde macarena och las ketchup dansen. Myycket bra afton. 
 
17: Vi tog sovmorgon innan Ellinor dukade fram frukost till mig och Johanna. Idag stod det kalas på schemat,för två guldkorn nämligen en som hade fyllt 3 i maj och en som fyller 14 nu i juni. Min yngsta och min äldsta. <3
 
 
3 av oss syskon gav presenten ovan till Sigge som uppskattades väldigt mycket. Svårare att sätta ihop dock... Hmm, haha. Nova blev glad över pengar då hon samlar ihop till en tv. 
 
Jag åkte med mormor hemöver till Oskar. Hade med mig en stor bit smörgåstårta som Maria bjöd på.
 
Gott liv! Känns inte som jag gjort annat än att äta gott och umgåtts med fina personer. Jag klagar då inte. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: