Köpenhamn 3-5 maj

 
Hej! från en övertaggad resenär och hens sambo (ni kan gissa vem som är vem..) 
 
Här sitter vi på tåget som tog oss till Köpenhamn. Bakom oss sitter Steffe och Marie, som vi åkte dit med. 07 avgick det från stationen i Kalmar och 10.48 anlände vi till vår slutstation. 
 
Mellan 11-15.30 blev inga bilder tagna så nu blir det lite text istället. Vi kom fram vid 11 och vi gick de 2-300 metrerna till vårt hotell. När vi var incheckade och klara begav vi oss ut i regnrusket för att lokalisera en affär som sålde en tjockare tröja, eftersom jag bara hade packat sommarkläder haha. När det var avklarat skulle vi hitta ett matställe. Det slutade med att vi åt på ett café i anslutning till Ströget. Värmde gott med hummersoppa efter att ha frusit i min jeansjacka. När maten var intaget strosade vi tillbaka mot hotellet. 
 
Från vårt hotell tog det en 10 minuters promenad att komma till Glyptoteket som vi hade planerat att besöka. När en kommer in möts man av detta: 
 
 
Saxat från deras hemsida "
 
 
När klockan närmade sig 18 bestämde vi oss för att hitta ett matställe. Det slutade med pasta för mig och svärmor medans grabbarna åt hamburgare. Mycket gott och trevligt. 
 
 
Efter x antal skurar som blev under tiden som vi åt maten var det skönt att promenera hemåt med en sol som värmde lite i blåsten. Jag och Han! 
 
 
Larmet ställdes, för min del, på 06 då jag tänkte ut och promenera till Nyhavn. Sagt och gjort 06.30 var jag ute och påväg! Det började med lite duggregn och slutade praktiskt taget med snöstorm. Jag fick värma mig på 7eleven med en varm choklad. Dock var denna utsikt värt det: 
 
 
Efter morgonpromenaden och en varm dusch när jag kom tillbaka så smakade frukosten extra gott. 
 
Efter lite shopping, som höll på att gå riktigt illa med en trappincident, så blev det besök på nationalmuseet för Steffe och Oskar och en promenad för mig och Marie. När vi gick och pratade började klockorna ringa och vi såg ett brudpar komma ut ur kyrkan. Fick mig att längta extra mycket till maj 2020 och vi började planera ytterligare inför den stora dagen. 
 
 
När vi hade sammanstrålats för en Burger King lunch blev det ett besök på Tivoli för oss fyra. Vilket mysigt ställe! En riktig pärla mitt i huvudstaden. Var jättefint att gå runt där bland alla karuseller och atmosfären som blir av den omgivningen. 
 
 
 Se bara mysfaktorn som blir på kvällen! 
 
 
Denna fotoram med en massa olika dörrar fanns på hotellet där vi bodde. 
 
Vilken dörr är du mest sugen på att stiga in genom (alltså den som är mest intressant, inte den snyggaste) frågade min svärfar mig. Vilken väljer ni? 
 
 
Vi hade förmiddagen till förfogande innan vi åkte hem i söndags. Den spenderades på botaniska trädgården som fanns en 30 minuters promenad från hotellet. Mysigt avslut på mysiga dagar. ❤ Tack för det älskade ni. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: