BULLY

Snälla, om ni inte har sett denna film, ta 1,5 timme ur Era liv och gör det. HÄR är länken.

Mobbning är ett ämne som väcker starka känslor hos de flesta (normalfuntade) människor. Jag blir så berörd när jag läser, ser eller hör någon prata om mobbning. Jag kommer aldrig förstå mig på en mobbares sätt att se på omvärlden och andra människor. Det går inte för mig, att få in detta i min hjärna. Hur kan man utsätta en annan människa för så mycket ont? När de oftast är i underläge- själva. Det är så satans fegt. Fega, fega människor.
Jag tycker att denna film borde visas från förskolan eller 1:a klass. Även att inte barnen kanske riktigt förstår än, så måste de lära sig, i tid, hur mycket mobbning kan skada. Det borde införas fler dagar på skolan där lärare går igenom vad mobbning innebär och kan orsaka. Lärare måste ägna mer tid åt att försöka förhindra mobbning. Göra ALLT för att förhindra det. Inte titta åt andra hållet och låtsas som att allt är bra. Jag blir så ledsen och förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Och ett stort fel man gör är att flytta på den utsatta, inte mobbarna. Det är väl mobbarna som ska bli drabbade? Det är väl de som ska få byta skola i sånna fall. Det kvittar om en människa utsätts för fysisk eller psykisk mobbning. Det är lika förjävligt båda två. Inget är värre än det andra.

Så snälla, ni som inte har sett denna film. Gör det så fort ni har tid. Tillsammans kan vi göra skillnad. Ju tidigare barnen får höra om hur fel mobbning är, och vad som kan hända om de utsätter andra barn för det, desto bättre. Det tycker jag ligger mycket i föräldrarnas ansvar att lära barnen skillnad på rätt och fel. Så snälla, kolla på filmen NU.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: