Midsommaraftnar genom åren

Då det inte blir några bilder på kransar eller något firande från detta år tänkte jag att vi kunde kika på hur föregående år sett ut, tro det eller ej men det har inte varit så stor variation, men det kan vara kul att se ändå.
 
2007
 
Åt jag nog en midsommarlunch hemma och gjorde kanske lite lekar som mamma brukar fixa, någon tipspromenad och lite femkamp. På kvällen hängde vi tre, klädde ut oss och gick runt på spånggatan typ haha, så knäppa. Och härliga.
 
 
2008
Så åt jag lunch hemma innan jag gick över till grannen där han grillade och efter det gick vi tillbaka till mig. Där vi satt och drack jag, Tobbe, Jessica och Elly som anslöt. Vi körde lekar och blev onyktra på mitt tonårsrum tillsammans med lillasyster som kollade på haha. Efter det drog vi upp till Hesjön där det var ett gäng men drog hem ganska fort igen då det började ösregna.
 
 
2009
Var det dags för knytkalas hemma hos Svenssons där vi hade allt en brukar ha på midsommar. Vi drack och dansade till ´fest hos mig´ bl.a. sen drog vi vidare hem till en annan kompis som hade fest där det blev mer alkohol och ännu mer dans. 
 
 
2010
Det här året var en riktig idyllisk midsommar med knytkalas, femkamp, underbart väder och massa härliga vänner. Vi satte upp ett stort partytält hemma hos Jenny där vi sjöng snapsvisor som Elly och jag hade fixat fram haha. 
 
Kvällen innan var så mysig när alla tjejer drog iväg för att plocka blommor och löv till kransar och midsommarstången.
 
 
2011
 
Den här dagen var mysig med knytis, jordgubbstårta, dans kring stång, bussresa till köpingsvik där vi gick runt i leran. Vilket var betydligt mer överskattat än jag trodde. 
 
Mysigast under dessa dagar förutom lunchen var när vi hängde i Jontes stuga och kollade på skilda världar och bara myste.
 
 
 
2012 (ellys bild)
 
Spenderade jag på Öland i Robins stuga med ett stort gäng. Ellen hade styrt femkamp och vi hade knytis som vanligt, det var jättegod mat och roliga lekar. Dock var jag inte psykiskt stabil för fem öre så det blev mindre lyckat för mig den här kvällen vilket även drabbade mina vänner, tyvärr. Riktiga klippor är vad dom är. 
 
 
 
2013
 
Alltså det här året var en av de finaste dagar jag har haft. Även den väldigt idyllisk och bra, Ann-Sofie hade styrt med både mat och lekar. Vi hängde tillsammans med Gustavssons och det var bara en väldigt bra dag. Sen åkte vi hem för att dricka och på kvällen hängde vi hemma hos Mojf där vi käkade kolatårta och badade i poolen.
 
 
2014
Jag, Rebecca och Ellinor åkte till Rålis där vi hade picknik. Vi hade fixat världens goaste potatissallad, vi grillade kött och knäppte en tårta. På vägen hem ringde Amanda & frågade om vi ville komma, sagt och gjort så spenderades kvällen i Bagis tillsammans med hennes vänner och vi kom hem vid 5 tiden på midsommardagen. Det var jättemysigt med lekar och många diskussioner. 
 
 
 
2015
Först blev det lunch i Södra Vi, återigen en jättebra dag men det regnade (vilket inte är så otippat- men tråkigt) speciellt vid lek och dans kring stången.. Men det var en toppenbra eftermiddag på Videvägen. 
 
Efter det hängde jag och Johanna med Kristin o Robin vi satt och drack och spelade spel. Efter det drog vi till mojf där det blev dans och dricka med trevliga människor. 
 
Jag avslutade kvällen ute i Hannas stuga där vi la oss sent och vaknade till en fin midsommardag.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: