Historien om oss (Skrivet den 20 sep)

För fyra veckor sen idag låg jag hemma och funderade. Låg och grubblade och tänkte på hur kommande morgondag skulle bli.. Vilka personer jag skulle träffa och hur jag skulle trivas. Efter en lång tid av nervositet kunde jag äntligen somna och vakna av det alarm som ringde redan vid 8 trots att vi inte började förrän klockan 13.Jag var tvungen att se så jag hade packat allt, jag skulle sova hos mormor tillfälligt i väntan på min egen lägenhet.
           10.30 åkte jag från Målilla. Nervös som bara den. Virrade runt i hopp om en parkeringsplats, och sen att hitta till det där stället där Vi skulle samlas; Nisbethska. Mötte upp resten av lärarutbildningen i en sal inne på Nisbethska. Hade introduktion och blev välkomnade av samtliga i styrelsen KAROLIN. Där blev vi även indelade i mindre grupper. Eftersom det var så många lärarstudenter. Jag hamnade i grupp två. Vi samlades ute på gården i en ring och presenterade oss. Pirriga och förväntansfulla hela högen.
           Första dagen var det stadsvandring och rostadkampen (en femkamp) på schemat. Jag hängde med på bägge och på kvällen efter rostadkampen var slut började vi på nollekampen, en massa uppdrag som vi skulle göra under de kommande två veckorna. Ett av uppdragen var att göra en mänsklig pyramid och detta blev vårt resultat;
 
 
Jag skulle åka hem tidigare då jag inte ville hänga med på utgång efter en lång dag med mycket spänningar, helt plötsligt började en söt kille från min grupp prata med mig. Ozzy stod det på hans nolleband, Marshall från HIMYM var han lik & Oskar är hans namn. Vi pratade och han följde mig till bilen, sen skjutsade jag honom till stationen som tack för sällskapet. (Egentligen ville jag bara hänga ännu mer, med denna trevliga kille.)
 
* Tisdagen på nollningen var här. Det var någon slags mässa i sporthallen, jag struntade i det, liksom du. Trubadurkväll på Lindö därefter. Vilket jag var betydligt mer sugen på. Åkte in och mötte upp resten av gruppen. Men ingen söt kille denna dag. Besviken. Vi gick ut till Lindö, gjorde en lagflagga som blev extremt vacker...
 
 
Helt plötsligt kom du där, med din ryggsäck och solbrillorna. Som tur var fanns det en plats ledig bredvid mig, och du slog dig ner. Vi satt och pratade ytterligare och jag njöt av ditt sällskap.
         Efter några timmar gick vi bort mot scenen där trubadurerna spelade. Det var iskallt ute på Lindö, speciellt för en nykter människa som jag själv. Jag tappade bort dig någonstans i folkmassan. Och efter ytterligare några timmar bestämde jag mig för att avlägsna. Utan att säga hejdå till dig eftersom jag inte visste vart du tog vägen.
 
* Onsdagen kom och det blev dags för skattjakt i Kalmar stad! Vi hade som uppdrag att hitta massa olika saker utspridda runt omkring stan. Jag gick med Jennifer och grabbarna. Där även du var med. Vi kämpade vårt bästa efter intagen lunch på max. Jag hängde med Jennifer på lägenhetsvisning och anslöt till resten av gruppen lagom tills vi skulle samlas efter skattjaktens slut. Vi blev bjudna på förkrök hos våra underbara faddrar, och jag bad dig följa med. Även att du inte skulle gå på sittningen på kvällen. Du följde med, vi förfestade och vi skiljdes åt innan sittningen. Men jag saknade ditt sällskap redan då.
             Efter sittningen och efterföljande mellanfest (även den hos faddrarna) så följde en cårkväll. Då jag kände mig ganska nöjd med kvällen bad jag min kusin komma och hämta mig. Gick dock med bort till Cårhuset och skulle fördriva tiden. Men så satt du där, på trottoarkanten och log mot mig. Jag gick dit och satte mig och sen var jag fast. Det pirrade i magen och jag blev så glad när du kysste mig. Fick sms av kusinen att hon hade parkerat och stod och väntade. Du skulle hem med tåget så vi sa hejdå.
          Nånstans sen dess var det vi två.
 
Dagen efter var nu kommen. Skulle du komma eller inte. Hur skulle du vara mot mig. Var det bara ett fyllehångel eller skulle det bli något mer? Är det typiskt tjejigt eller kanske bara en Elin grej att analysera så mycket..Torsdag på nollningen och det var poängjakt runt om kalmar stad. Vi gick över halva stan och du gick bredvid mig hela tiden. Vi pratade, skämtade och skrattade. Efter 3 timmars poängjakt och en lång rundtur över hela Kalmar var det slut. Vi skulle samlas om två timmar, vissa avlägsnade andra gick och åt. Jag skulle hem till målilla och du följde mig till bilen igen. Du skulle också hem. Sen när vi sa hejdå vid bilen kramade du om mig och kysste mig och sa att vi skulle synas imorgon på garden partyt. Jag blev helt pirrig inombords och töntigt glad.

På fredagen frågade du om vi skulle ses innan i slottsparken, om jag ändå inte gjorde något annat. Sagt och gjort. Mötte upp dig, gick ner och satte oss på bryggan med utsikt över hela slottet, solen sken och det var nästan ett filmiskt ögonblick. Där hade vi vår första inofficiella dejt. Vi lärde känna varandra vilken musik vi lyssnar på och de vanliga frågorna.. Gick iväg på förfest och vidare mot Lindö för festen. Den kvällen satt vi ihop och brydde oss inte om vem som såg det. Många blev förvånade över när detta hände och någon frågade om vi var ihop.
            Sen dess har vi umgåtts under hela nollningen, lärt känna varandra mer och mer. Vi hade vår första officiella dejt, tacos och skräckfilm. Du sov hos mig och jag föll för dig mer och mer.
            Efter vi hade känt varandra i 18 dagar kommer jag hem till dig. Vi äter pizza, spelar guitar hero och tittar på sherlock holmes. Du visar mig vart du gick i skolan och vart din mamma jobbar. Vi ligger och pratar och nånstans där säger du: "Elin, jag måste säga en sak.. Det är tidigt och säkert alldeles galet, men... jag älskar dig."
           Min första reaktion blir lite att frysa till is. Här ligger jag bredvid världens finaste, mest förstående kille, som jag känner sån attraktion och omtycke för, och han älskar mig. Mig. Det enda jag kan få fram att jag är så hopplöst kär i honom och frågar honom: "Är det vi nu?" & han svarar "Elin, vill du bli min flickvän?"

"Klart jag vill". Svarar jag och sover typ inget den natten för jag är så sanslöst lycklig. Äntligen hade jag hittat kärleken. Och kärleken hittade äntligen mig.

4 veckor sen vi träffades imorgon och idag älskar jag dig.



Kommentarer
Postat av: Rebecca

❤️❤️❤️❤️

Svar: <3

2015-09-22 @ 21:21:31
Postat av: Maria

Åhhh!! :-)

Svar: <3

2015-09-22 @ 21:37:33
Postat av: Mamma

Snyft, så fint!
En fin kille som hittat en jättefin tjej!!!
Kram!!!

Svar: <3

2015-09-23 @ 07:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: