Instagramlistan

Hej kompisar! En blåsig och molning fredag är det idag. Men! Det är en ledig fredag (nåväl, hemstudier) och helg på intåg. Då är i alla fall jag vid gott mod. Tänkte passa på att svara på en lista som jag såg på floras blogg. Medan jag lyssnar på Kents nya, var det verkar som, fantastiska album.

Vilket är ditt förstauppladdade foto?

 

Vad har det för caption?

Cutie

När är det taget?

14 september 2012. Nästan 4 år sen..

Minns du någon historia bakom bilden?

Vi var hos Mojf och Jonte i deras lägenhet i Virserum. Vi umgicks och hade filmkväll. Vi skypade med Tobbe som var i Australien som aupair då. 

Har du screenshotat någon bild från Instagram på sistone?

Nej.

Vem var den senaste du började följa?

Min kusin Helena.

Vilka appar använder du för att ta och lägga upp bilder på instagram?

Först och främst kameran i telefonen, sen redigerar jag i samma program som följer med kameran. Brukar justera kontrast och ljusstyrka. Är inget fantast av filtrena. Visst det är väldigt fint och går att göra mycket, men det är sån försköning av verkligheten. Det blir väldigt skevt.

Vad står det i din profil/bio?

24 år, Sweden. elinpelina.blogg.se

Vilken bild har fått mest likes?

 

"Killen som tagit mig med storm."

Vill du berätta lite om den?

Jag var i ett totalt lyckorus, helt uppslukad av alla känslor till denna fantastiska kille som jag träffat under nollningen. Jag var på riktigt som på rosa moln och så himla lycklig över att äntligen ha hittat min drömprins. (Ja, precis så cheesy är det)

Finns det något konto du följt länge och som du aldrig tröttnar på?

Det finns olika sätt att använda sin instagram på, enligt mig. Vissa följer mycket kända människor som de inte känner. Jag följer vissa kändisar men mest är det familj och vänner som jag tycker är roligast att följa. Sen att hela flödet är fullt av olika familjemedlemmar ur kardashian- klanen med är underhållande..

När hänger du mest på instagram?

När jag har tråkigt. Det är inte favoriten av de sociala medieutbudet som finns, men när jag kollar på mobilen går jag igenom instagram.

Scrolla i ditt flöde och stanna helt random. Vilken bild blev det?

 

Vad står det under bilden?

"Min älskade syster och systerdotter är på besök i huvudstaden. Ingen är gladare än jag. Nu intar vi matkoma framför Eva och Adam (ungdomsserien) som Nova ville se. Lovely saturday."

Gör om det igen. Vilken bild blev det nu?

Vad står det under?

Livskvalité.

Okej en sista gång. Vilken bild blev det nu?

 

Vad står det under?

Skål, från mig, som sitter på en skumpande buss som tar mig mot Småland.

Kan du tipsa om något inspirerande matkonto?

Jennysmatblogg - Fast det är ofta jag tvekar på om jag har disciplin nog att följa det. Hon gör ju så-å smarriga saker prick hela tiden.

 

 

Något djurkonto?

foster_kittens - Kattungar kan vara det sötaste och gulligaste som finns i världen. Helt seriöst alltså.

 

Har du någon gammal upplagd selfie du kan visa?

 

 

Slutligen, vad heter du på instagram?

@elinpelina 

In och följ mig om ni vill. Hoppas att ni får en trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: