.. resten av Juli då?

18 
Tog tåget till syrran och kramade om henne extra hårt och länge. En känner sig aldrig så otillräcklig som när någon närstående mår dåligt. Vi stack till Södra Vi och umgicks med familjen på Videvägen. <3 
 
19
Den här onsdagseftermiddagen i juli spenderades i Timmernabben där det vankades 85årskalas. Oskars farmor fyllde år och detta firades med skönsång, yatzyspelande & världens godaste jordgubbstårta, gjord av födelsedagsbarnet självt, såklart. 
 
 
20
 
Runt 11 på förmiddagen möttes vi upp utanför Skälby gård. Solen gassade och alla var taggade för att besöka de gulliga djuren och hänga i lekparken. 3 av mina trollungar var med & vi hann även ett dopp vid Stensö. 
 
På kvällen var det dags för krusenstiernska gården där det vaknades teater. Flaggan i topp verkligen det blev en härlig sommarkväll med vitt iskallt vin och bra underhållning. Dejtade lite vid Kalmar slott innan teatern drog igång. 
 
 
Snyggaste jag vet. 
 
22
 
Jobbade helg och vi åkte iväg på utflykt till ett berg som ligger i närheten. Klättrade upp i utsiktstornet där det gick att se ölandsbron. 
 
 
23
 
När dygnspasset var avklarat styrde jag bilen mot Målilla där jag först gav mig ut på en löprunda innan lunchen var serverad. Ann-Sofie o ungar kom och vi åkte mot Fågelfors skriksjungandes till Frost -låtarna. 
 
Väl framme blev det våfflor och kaffe i hembygdsparken och vi stod nog för en tredjedel av försäljningen med en familj på 13 personer... Familjen Andersson alltså, haha. 
 
På kvällen var det häng i Hultan hos Elly, vi pratade om det som hänt och grät. Sen åt vi god mat och höll om varann. 
 
 
25
 
Vi åkte norröver på Öland där vi hann med Neptuni åkrar, långe Erik, trollskogen och sightseeing östra sidan hem. Olle o Jenny hade med goda mackor och jag hade bakat en paj. '.. vilken härlig dag..' 
 
 
26
 
Det är alltid kalas känns det som, många härliga människor att fira. Denna gång var det Marie som hade bemärkelsedag och vi fick smarriga pajer och denna efterrätt: huuur god?! Älskar denna tårta (& kakorna smälter i munnen) 
 
Så tacksam över att få just Marie som min svärmor. <3
 
 
27
 
Jag fick personbästa på löpturen och det får jag skryta om, men än har jag inte nått målet för min 5 km runda. Men det kommer. 
 
28
 
Tog röda faran över bron till grannlandet där vi spenderade två nätter vid Själlands kust vid en by som heter Rågeleje. En fantastisk pärla. Vi hittade en hytte som passande nog hette som karaktärer ur Astrid Lindgren filmer.. 
 
 
reste gjorde jag med detta eminenta gäng. 
 
29
 
Då regnet inte ville ge med sig drog vi en sväng till Helsingör där vi gick vid Kronborg slott och förundrades över att grannarna i landet bredvid oss konsumerar mer öl än kaffe haha. 
 
På kvällen drack vi rosé vid havet och vissa var modiga och badade i den 19 gradiga värmen.. 
 
30
 
Vi kikade på en slottsruin och plockade häftiga stenar på stranden innan vi begav oss norrut igen. Vi blev välkomnade hem av spöregn och åska. 
 
 
31
 
Blev en lunch med tvillingarna under vårt Ikeabesök. Härligt att få vardagshänga lite med dem innan Becca åker tillbaka till Umeå på söndag. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: