(Dan före dan), före dan, före dan, före dan, före dopparedan..

Jag sitter och filar på kommande redovisning som vi ska ha den 10 och 11 januari, det gäller att stöka undan plugg innan julhelgen och nyår stundar. Joni Mitchells stämma ekar ur högtalarna från datorn och jag ser ut genom mitt vardagrumsfönster där solens strålar ger ett dovt decemberljus. Inombords fylls jag av en melankolisk känsla. Om det beror på musiken eller det faktum att examensdagen närmar sig för varje dag, det vet jag inte. 
 
Dagens agenda innehåller annars träning, handling och biodejt med min käresta. 
 
-
 
Hallå!
 
Jag påbörjade det här inlägget igår och den tredje punkten på dagsagendan bockade vi inte av vi körde biokväll i soffan då sambon fortfarande är sjuk, stackarn. 
 
Jag sitter för tillfället i soffan hos mina svärföräldrar nyss inkommen från en liten skogspromenad och jag hann precis för nu kollar jag ut och det är mörkt. Jag fortsätter att knåpa på min pedagogiska grundsyn och inser att det är svårt att ha en redovisning på ynka 10 minuter där innehållet är så viktigt, det är svårt att få ner det när jag vill säga så mycket. 
 
Lite kort och spretigt inlägg jag sätter punkt här. Kommande dagar bjuder på mycket härligt:
tors: Nova sover över och AW med klassen.
fre: fika med Suss och julmys med tjejerna.
lör: fika hos farmor och filmkväll med älsklingen, love actually och nightmare before christmas.
sön: julafton i Bäckebo och Rockneby.
 mån: julfirande i Virserum och häng med tjejerna på kvällen. Härligt värre.
 
 
Jag och grabben för ca 2 min sen. Bäst i världen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: