Myshelg

Hallå. 
 
Just för tillfället befinner jag mig på soffan plättmätt efter en helg fylld av godsaker. Igår var det årliga julpysslet ute i Bäckebo där vi åt årets första julmacka, sill, ägg och gröt. Som om inte det räckte bjöds det även på Jemla som är så himla gott (en saffranssemla) och kaffe. Clara hade med sig massa buxbom så det skapades fina julkramar i olika former. Grabbarna gick ut och hämtade massa lav så att vi kunde göra kransar av det också. Älskar den här traditionen med julpyssel. 
 
 
Jag åkte hemöver efter en härlig eftermiddag och möttes i dörren av väskor överallt och tre fina brudar på vår soffa. Rebecca hade flugit ner från Umeå och Jennsan o Elly hade åkt tåg från Hultsfred. Vi skulle nämligen fira Jenny som fyllt 25 helgen innan. När Johanna hade anslutit fixade vi iordning oss och druckit lite vin åkte vi mot stan där vi hade bokat bord. Jenny och Johanna som inte hade käkat på Pinchos förut var väldigt nöjda och resten av oss också. Vi avslutade med en drink på satan i gatan innan vi åkte hem och pratade innan vi somnade. Bästa tjejerna. 
 
 
När vi vaknade upp på söndagsmorgonen så hade Becca redan åkt då hon hade ett tidigt flyg att passa. Jag dukade fram adventsfrynkat medan de andra försökte väcka E.S. Som inte är det lättaste. Tur att Jenny är kreativ då haha. Skjutsade ner Jenny och Elly till tåget och vi kramades hejdå och snart syns vi igen. 
 
 
Bilden knäppte jag på julbordet som mamma och pappa hade bjudit in till. Vilket var hur mysigt och gott som helst. Med hela vår bullriga, härliga familj. Vi åt leverpastej, massa varianter på lax, sillar, köttbullar, skinkan, Janssons och en massa annat smaskigt. Jag har världens bästa familj och de två snällaste föräldrar som går att önska. 
 
Jag började skriva detta inlägg i söndagskväll men var för mätt och orkade därför inte skriva något mer.. Nu ska jag krama om min kille och somna för imorgon är det finlir på rapporten som gäller innan första utkastet ska in. 
 
Ha det fint. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: