Dalarna pt1

Lördag:  
 
Jag låg, som tidigare nämnt, pigg och vaken på morgonen medan min sambo låg och sov. När jag hade lyckats få upp honom (kul för det är han som är morgonpigg alltid annars) så drog vi med oss frukosten och satte oss nere vid en brygga vid vattnet. Såg ut över Ludvika och blev hänförd över utsikten. Tänk att lite vatten kan göra mig så tagen. 
 
 
Vi drog vidare norröver mot Borlänge där vi besökte Kupolen, Mellsta där vi satt och vilade på en brygga innan vi tog en promenad i en hage med Highland cattles. 
 
 
Efter lite shopping och promenixande tog vi en fiKa, när vi väl hittat rätt, på Gammelgården. Oskar var nog ganska rädd för mig där ett tag, kvinnan som styrs av sin hunger. Nåväl, efter en kopp kaffe & macka så hade jag fått ny energi. 
 
Därefter styrde vi bilen längre utöver, mot vår slutdestination: Rättvik. 
 
 
Synen vi möttes av när vi kom till fram var helt spektakulär och orten i sig var verkligen en pärla. Vi gick upp längs de 143 trappsteg som fanns i utsiktstornet Vidablick, som ligger 352 m.ö.h. & det var en bra dag att se ut över Dalarna. Efter turen upp i tornet intog vi en lunch innan vi gick på den 628 m långa brygga som finns vid Siljan. När vi kom längst ut på bryggan, vid en liten ö med björkar och en liten glasskiosk, hade det precis varit ett bröllop. Så härligt ställe att förklara sin kärlek för varandra. 
 
Bilder från konserten kommer snart och kanske ett litet videoklipp. Stay tuned. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: