Sommarens soliga dagar

 
1 juni kom systeryster återigen på besök och vi åkte ut till vår mormor en sväng. Diskuterade stort som smått och gick ut en promenixare i skogen där liljekonvaljer fanns i överflöd, denna vackra blomma. 
 
2 juni åkte syrran hem och Frida och jag lämnade in den sista uppgiften inför sommaren och lov blev därmed ett faktum. Jag blev även klar med pusslet på bilden, ett på 1500 bitar som jag i princip har lagt helt själv, kunde jag aldrig tro att mitt tålamod skulle klara. 
 
3 juni firade vi såklart att vi hade fixat ytterligare ett år på universitet och bara har ett år kvar. Vi drack alkoholhaltiga drycker, åt melon och choklad och snicksnackade. 
 
4 juni så fick vi sill-lunch ute hos svärisarna, sill kan vara det godaste en kan äta på sommaren! Något som är lyrrigt med att Marie och Steffe bor "i skogen" är just närheten till naturen, den här dagen var vi ute vid Grytsjöns naturreservat. 
 
5 juni var det dags för utegympa nere i Kalmarsundsparken, lyx att kombinera träning med en så pass fin utsikt som det är vid slottet. 
 
6 juni blev det blåbär & rabarberpaj ute vid Arboga. En mysig nationaldag med en ligen promenix och gott sällskap. 
 
9 juni ungefär den här dagen vaknade jag till liv igen efter tre helvetiska dagar med mensvärk. Helt stört hur dåligt jag mår av den. 
 
Men! Idag var det fredag och dags att fira Rebeccas examen, hon bjöd på smarrig kycklinglasagne, efterrätt och svingod passionsfruktsdrink. Hon fick välförtjänta paket och vi lekte maffia & körde musikquiz. 
 
Jag har inget kort från det men mamma bjöd mig på lunch i Vimmerby och vi drack kaffe hemma på Videvägen hos några favvosar, delade upp min tid så att jag på ett rättvist  sätt lekte prick lika mycket med Travis och Tindra. <3 
 
10 juni åkte jag, efter att ha ätit en god kotlett&potatis lunch i målilla med Olle och Oskar, till tre av skatterna i Virserum. Vi körde monopol, fikade på kladdkaka, gick en promenad och plockade en sommarbukett sen avslutade vi med lite soffhäng. Så härlig dag. 
 
11 juni åkte vi hem till farmor och det är en vanlig syn med såhär pass framdukat bord när en kommer till henne. Efter x antal mackor och hemgjorda kakor blev det lite kortspel innan jag tog tåget hemöver. Haha älskar verkligen att se hur lika min farmor och pappa är, speciellt när det kommer till att vara dåliga förlorare, haha. 
 
12 juni blev det en långpromenad och minigolfspel med damen på den sista bilden. Gesten att döma kan ni nog gissa hur resultaett blev... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: