fyra, four, 4 weeks

Fyra veckors praktik senare sitter jag här nu och är ledig, dvs hemstudier, resten av veckan. Veckorna har bara sprungit iväg som alltid när en har vant sig vid att jobba igen först sitter en där på måndagmorgonen och suckar över hur snabbt helgen sprang förbi poff säger det så är det fredagkväll igen.. 
 
I veckorna har jag inte hunnit/orkat med mer än mina höstpromenader och träning med världens grymmaste träningskompis. Vi har förövrigt testat på lite spinning och justdance utöver våra vanliga gympass. Roligt med variation för både knopp och kropp. 
 
På helgerna har det blivit lite mer umgänge med vänner och familj i sedvanlig ordning, låtom oss kika i bildarkivet på telefonen.. 
 


Tindra fyllde sju år och det bjöds på prinsesstårta och kalasgod grekisk pytt i panna. Hon fick en supermysig kattdräkt som hon hoppade i direkt. Mosters älskling.



Det var matmarknad i stan därför tog jag med mig grabben och vi köpte båda något som var friterat, nämligen langos och fish n chips. Muuums.



Travis hade pingisturnening här i stan vilket vi givetvis åkte och kikade på. Mosters duktiga kille.



Micke och jag på en lunchrast.
 


Bjöd ut grabben på dejt när jag fått reda på att jag fick bra betyg på VFUn. Romantik i vardagen.



I fredags avslutade vi praktiken och detta firades med en AW. Fem härliga veckor till ända och jag känner mig så tacksam över vilken grym skolgrupp jag hamnade i. 

Vi hade förövrigt en stegräknartävling under måndag-fredag sista veckan på praktiken, jag, Victor och Micke. Vinsten blev middagen ovan, jag gick och gick och gick under hela veckan men alla mina steg var inte i närheten av hur mycket mannen till vänster lyckades gå. Så sjukt imponerad av Michael, grattis till en väl värd vinst. Tur att jag inte är dålig förlorare eller så... Inte alls bitter ;) 
 


I lördags hade några tjejor fixat med maskerad på skeppet och tack vare tvillingarna S lyckades jag och Bea få fram dessa två outfits. Cruella de vil och Pongo. En bra kväll med tacos, ölspel och dans. 

 
I söndags åkte jag och pappa för att hälsa på farfar, vi tände ett ljus och som vanligt sa vi hur tacksamma vi var att han ändå hade det så pass bra slutet. Trots att han skulle fylla 88 år var det obegripligt när han togs ifrån oss. När jag besöker minneslunden känns det som att han försvann för bara några dagar sen samtidigt som det känns som en halv evighet sedan jag fick höra hans skratt.
 
---
Den här veckan, utöver plugget, har jag tänkt att komma ifatt lite här hemma, pyssla och dona med tråkiga saker som en inte tar sig tid för annars på de mörka höstkvällarna när en hellre hamnar i soffan med älsklingen framför ett avsnitt av Supernatural.. Eller kikar på en spännande dokumentär om O.J Simpson.. Eller läser en läskig bok om sekter.. Ni fattar det finns tusen roligare saker än att städa och röja i vardagen. 
 
Til next time.


Kommentarer
Postat av: Gööööööööööööran (skånskt uttal)

Nämen vilka underbara veckor du verkar ha haft det, det lyser verkligen upp tillvaron i denna mörka och trista period som börjar nu. Snart så kommer snön och bringer lite ljusare tillvaro och inte gör det känns lika dystert ute.

2017-11-08 @ 17:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: