Lajvet

 
Dagen efter logfesten, den 20 augusti, drog jag och systeryster oss upp mot Hultan. Efter att vi hade lämnat av Oskar vid tåget gick vi upp till Ellinor. Efter en stund kom Bea och vi bakishängde. Avslutade med att käka på Subway i Vimmerby innan vi åkte mot Målilla igen. 
 
På måndagen skulle jag nämligen köra in pappa till Västervik då han skulle opereras på tisdagen (två veckor sedan, imorgon) vi lämnade av honom och fikade sedan på Tant Grön. Tårarna kom då vi var väldigt oroliga och det är en så konstig situation när en närstående är sjuk. 
 
Efter jag släppt av mamma hemma åkte jag och Johanna hem till Kalmar. Vi kramade om varandra och kollade på Moana. Mysigaste filmen! 
 
Den 22, när pappa opererats klart, så ringde han mamma och sa att allt hade gått bra. Lättnaden i det. Det återstår att se vad som sägs när analysen på cancerknölen kommer tillbaka. På kvällen hängde jag med Frida och vi tog igen, snackade ikapp livet, åt indiskt och gick en skön kvällspromenad. Fina fina vän. 
 
Jag köpte med mig en stor godispåse och spenderade resten av kvällen i soffan tillsammans med världens finaste grabb. 
 
 
På onsdagen, den 24e, hakade jag på ut till Bäckebo. Tog på mig svärmors blommiga gummistövlar och med bärplockaren i högsta hugg promenerade jag ut i skogen för att plocka de blåa bären. Så sanslöst mysigt att bara knata runt och lyssna på en podcast utan en människa i sikte. 
 
 
Tänk vilken njutning en kan få av mat (se bild numero dos) jag och syrran drog en repa på marknaden och det var väl cirka 100 % för att byfolket befann sig där. Mmmhm! Smålandsrulle is the shit.
 
En annan dag bjöd jag grabben min på sushilunch som vi intog vid Kattrumpan. MEN SER NI VILKET KAP HAN ÄÄR?
 
 
I lördags hämtade jag upp dessa lovebirds vid tåget innan vi styrde kosan mot Fogdegatan. Det blev en kväll med snacks, frågespel & ett svinkul spel där en inte ser klok ut för fem öre, haha. Kul var det och det är huvudsaken. 
 
Vi skulle nämligen paddla igår: Frippe & Virre, Jennsan & Davve o jag o Ogge. (Hur häftiga smeknamn?! #tönt) Dt blev en tur till slottet och tillbaka i det mulna vädret som övergick till regn med en ihärdig blåst. Efter vi paddlat klart var vi förtjänta av pizza at our place. Mysig dag dock!
 
 
För tillfället ligger jag nedbäddad i sängen efter att ha skrivit tenta imorse och som ett brev på posten kom mensvärken när tentan väl var avklarad. Härliga liv-(moder) - något som jag kan trösta mig med att jag bokade en övernattning på Ronneby hotell förut där jag och min grabb ska fira att vi har hängt ihop i två. Ändå värt att fira, min älskade Ogge. 
 
Nu ska jag försöka sova lite och se om mensvärken vill ge efter nåt. En kan ju alltid drömma. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: