2018 1/3

Hej! Nu närmar vi oss slutet, tänkte jag skriva, och det slut jag syftar på är slutet av detta år. Ytterligare ett år att lägga i minnesbanken och som vanligt tänkte jag resumera lite vad som varit utmärkande för år 2018. Jag har valt ut tre händelser från varje månad som var extra bra eller minnesvärda. Del ett av tre nu kör vi! 

jan:  

En eftermiddag så drog jag till ishallen tillsammans med Victor Frida och Michael vilket var en härlig paus från plugget på skolan. Det gav oss också flashbacks från idrottstiden av vår utbildning, som förövrigt var en väldigt rolig och minnesvärd tid.

 
Jag och pojken min hängde ute i Bäckebo på en ledig dag då passade jag på att ta en vinterpromenix
med detta som omgivning. Kan ni fatta varför jag trivs så bra i denna idyll?
 

Pappa gjorde sin sista dag på det jobb där han gjort 43.5 år av sitt arbetsliv. Jag var en stolt dotter. Vi firade detta genom att överraska honom på Brygghuset i Vimmerby, som mamma styrt upp, och det var en väldigt tagen Hasse som möttes av alla i hans stora familj som var där för att hylla honom. 

 
feb: 

Någonstans här började ångesten över jobb komma smygande och tankar som ”tänk om jag inte skulle få något jobb nu när jag pluggat i tre år?” Var återkommande men det är inte så troligt med den lärarbrist som råder i landet. Dessa oroskänslor bottnade sig nog i det faktum ATT jag faktiskt skulle börja jobba efter den pluggbubbla som en hamnar I.

Därför filade jag på cvn och sökte ett jobb på en skola där jag vikat en gång tidigare. Sökte det jobbet, fick det jobbet och jobbar där nu. Livet ändå!


(bild till vår presentation på den skola där vi genomförde vårt examensarbete). 

Mina syskonbarn kom och hängde hos oss en dag och natt på deras sportlov. Älskade ungar. Vi åt pannkakor, myste framför film och spelade spel. Sedan gick vi i samlad trupp till stationen där vi åkte mot Vimmerby i en ersättningsbuss. 

 
Jag och Ellinor blev tillfrågade att vara barnvakter uppe i Sthlm. Absolut att vi ville det. Efter att jag hade lämnat av Tindra och Travis i tryggt förvar hos sin mamma så fortsatte bussresan mot huvudstaden. Väl där blev det käk på Hermans, pulkaåknkng vid barnens förskola, fika ute i Sickla och tacomys på kvällen. Bra helg. 


mar:

Jag fick jobb och därför också ett blombud från mina älskade föräldrar. Det kändes sjukt läskigt och konstigt att det faktiskt gick så lätt att få jobb och jag började bli nervös över de sista månaderna av skoltiden.


Vi hade en syskondejt med 80 % av syskonskaran. Lasergame och Pinchos levererade. Det är få förunnat att ha så bra relationer med sina familjemedlemmar som vi har och det är jag sjukt tacksam över. 

Vi blev bjudna på hyttsill av Steffe och Marie, det var bluesband och buffé, där konstnärerna tillverkar glas i Pukeberg. Så härlig kväll med svärföräldrarna och vi drog nog ner medelåldern några år. 

apr:

Vi firade Johannas 24 år på jorden. Hon bjukkade på goda pajer och smarrig efterrätt. Känner mig alltid lite rikare efter en eftermiddag och kväll med mina tjejer. De ger mig sån energi. 


Jag avslutade 5veckors praktik, min sista på universitet, och kände mig väldigt känslosam då jag hade trivts så jäkla bra. Jag fick denna tavla med förklaringen "för alla de maskrosbarn som du kommer att möta under ditt arbetsliv" vilket jag tyckte var väldigt fint sagt. 

Jag och Oskar åkte över till Nunnedalen för att se denna vackra vandringsled at its primetime. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: