2018 2/3

maj: 

Examen närmade sig med stormsteg och jag passade på att sammanfatta studietiden i en liten film. Helt otroligt vad som hunnits med under dessa tre år bland annat har jag: vuxit i mig själv som person och blivit mer mogen, köpt en bil, flyttat till mitt första egna hem, träffat nya vänner, blivit någons flickvän & sambo, fått ett intresse för träning och blivit mer hälsosam.


Denna bild har egentligen ingenting med ovan text att göra mer än att det är en härlig bild på mig och en av mina bästa människor, faktiskt från samma dag när Jenny hade tagit sin examen.

Vi hängde hos Krisse i Linköping där vi grillade, drack gott och njöt av varandras sällskap. Det var riktigt gott med käk när grillen tillslut valde att samarbeta med oss och vinet smakade bra denna ljumna majkväll. Dagen efter vaknade det upp 5 trötta tjejer på Krisses 24 kvm och vi blev bjudna på smarrig overnight oats innan vi for hemöver. 



Jag gick på många långa promenader då detta är min favoritmånad. Det finns så mycket hopp och förväntan i luften. Våren alltså <3 Förutom att våren redan är magisk som den är så bor jag kanske i en av de vackraste städerna som spirar som aldrig förr under sommarmånaderna. 

jun: 

Min examensdag kan ni läsa om och se här. Det var en grym dag och det var precis som att luften gick ur mig när det var över. 

 
Ja, det var nog inte konstigt att luften gick ur och att jag kände mig konstig då jag visst hade en njurbäckeninflammation. Detta resulterade i att jag tvingades att ta det lugnt. 
 
Dock skulle vi fira min examen med släkt och vänner den 9:e juni ute hos svärisarna i Bäckebo. Förutom att jag redan innan var hög på livet då jag skulle få ha alla mina favoritpersoner på samma plats, så friade Oskar denna dag, jag svävade på moln så länge. 

jul:  

Inledde julimånad med att hänga med systrarna. Det var tänkt att vi skulle paddla kanot men det blåste för mycket så det gick inte. Dagen bjöd på minigolf och Pinchos istället. SÅ mysigt. 


Vi åkte till Simrishamn med min familj i  ett dygn och det blev käk, bad (för vissa), träning (inför kommande lopp) Tosselilla, Kivik och kvalitetstid. Älskar denna tradition att år efter år besöka denna skånska pärla och egentligen inte göra mycket alls mer än bara vara tillsammans. 
 


Avslutade månaden med att åka till Skottland. Denna resa var fantastisk på alla sätt och vis.

aug: 

Vi firade farmors 85 år på denna jord genom att käka på Arontorp och fika vid Eriksöre efteråt, i sann Andersson-anda. Farmor har varit en trygg punkt i livet när mycket har varit stormigt. Hon var den person som var så brutalt ärlig mot mig vilket gav mig motivation att gå ner 25 kg. 


Jag sprang 5 km på under 30 min. Bara att jag har lärt mig att springa 5 km utan att pausa är en enorm bedrift för mig. Det adrenalinet som blir när en vet att man har en hejarklack i form av sambo och vänner i publiken, fast man inte ser dom på grund av ösregn bara vetskap ATT de är där, slår det mesta. Att ha dessa tjejer och springa tillsammans med är grymt bara det.



Vi blev bjudna på Arontorp, som så många gånger, av mamma och pappa en lördag i augusti. Bästa ni. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: