Vecka

25:
Denna vecka inledde jag med en personalfest för den skola som jag numera är anställd vid och det var jätteroligt (och nervöst) att träffa alla blivande kollegor, men de var jättetrevliga så magkänslan blev bra då jag skulle börja en vecka efter denna träff.
 
På tisdagen blev det tågåkande igen då en dejt var inbokad med gänget i Västerarp. Det var tänkt att vi skulle ut och åka med pappa i hans båt men då det blåste så mycket ändrade vi planerna och tog det lugnt i Målilla istället. Mysigt att få hänga med grabbarna och Maria hursom. 
 
På torsdagen hade jag och Oskar dejtnight med indisk mat och bio. Myys.
 
På fredagen var det midsommarafton och den startade vi med sill-lunch och mys hemma innan vi åkte förbi Rocknebygänget där vi spelade och skålade. Vi avslutade dagen i Timmernabben där Maggan & Per-Ola bjöd på magisk trerätters. Åkte hem proppmätt och nöjd med det första midsommarfirandet ihop med min älskling då jag jobbat de två föregående åren. 
 
 
 
26: 
Den 25 juni påbörjade jag min anställning och första veckan, trots att den var lugn i förhållande till antal barn, var tuff då jag är ovan vid att pendla och arbeta 100 %. En ny utmaning som jag sakta börjar vänja mig vid. Efter första veckan var avklarad hade jag en bra magkänsla och det känns spännande att köra igång "på riktigt" till hösten och skolstart. Dock väldigt skönt att smygstarta lite nu på sommaren och vänja in långsamt. 

Första lediga helgen spenderades med dessa på bilderna nedan. Jag och Frida firade vårt examensarbete och bjöd in Therese och Ann-Sofie. Det blev bubbel, pizza, settlers och risk. Det blev även flossande och dans senare på kvällen. Hur mysigt som helst med tre grymma tjejer. 
 
Dagen efter skulle jag och systrarna ha paddlat kanot och käkat på pinchos, något som vi alla sett fram emot länge. Dock gick det inte eftersom det blåste 11 sekundmeter och de släpper inte ut någon om det blåser över 10. Vilket var tur då vi tog en tur till färjestaden för mingolf och det blåste så sjukt mycket så vi var tacksamma över att vi inte hade fått ge oss iväg. Pinchosbesöket kunde vi dock genomföra och det var gott.
 
 
27: Det var jobb som gällde hela förra veckan och vi begav oss på utflykter nästan varje dag. Det är det som är så fantastiskt med sommarfritids, att möjligheten att kunna göra nästan vad som, finns. 
 
Till helgen var vi i Bäckebo på lördagen där vi fick smarrig lunch i sällskap av Olle och Jenny, det var rosens dag och grannen med alla vackra blommor hade öppen trädgård men jag fick snällt ligga och vila på soffan då jag hade mensvärk från helvetet, som vanligt. Vi hann se fotbollen innan vi åkte hemöver. 
 
I söndags kom mamma och pappa ner på sill-lunch och levererade en cykel till mig som de hade fixat fram så snällt. Underlättar så i min pendling att kunna ta mig till och från stationen. 
 
28: Denna vecka har jag spenderat min arbetstid på förskolan vilket var länge sen. Spännande men en sak som man glömmer är hur otroligt mycket baciller som finns där.. Så det tog tre dagar innan jag fick någon typ av halsfluss och därför fick jag vara hemma igår och idag. Spännande att det är två veckor kvar, får se vilka baciller som man hinner möta under denna tid... 
 
Helgen blir därför lugn så jag hinner piggna till inför nästa vecka. 
 
Hoppas allt är fint med er och att sommaren är bra hitills. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: