Frieri

 
Dessa tio röda rosor gav Oskar mig när jag tog min examen den 1 juni 2018. Jag blev jätteglad och tyckte att de var så vackra och när vi kom hem började jag fundera: ”hm, betyder det inte något speciellt att få tio röda rosor? *googlar* jovisst! Tio röda rosor= vill du gifta dig med mig?” Jag berättar detta till min käresta som skrattar och säger att jag svarade försent, jag får vara snabbare nästa gång.. 
 
Den 9 juni 2018 ska jag ha min examensfest ute hos svärisarna i Bäckebo. Vi ska hämta upp Rebecca tjugo i tio och vid nio säger Oskar att han ska iväg en sväng och att jag måste vänta kvar hemma. Han ska ”fixa en sak” min första tanke är att han är ute i sista sekund som vanligt, min älskade tidspessimist. Själv påpekar han att detta har han minsann planerat. Tänker inte mer på det, ringer upp min lillasyster och pratar med henne ett tag för att fördriva tiden. 
 
Oskar kommer hem och vill ha min uppmärksamhet. Vi lägger på och jag är spänd på vad han har styrt upp. Jag tror inte mina ögon, eller öron för den delen, när han räcker fram tio nya röda rosor och säger: ”Nu får du ett nytt försök att svara.. Vill du gifta dig med mig?” Det enda jag får fram är ”SKOJAR DU. DU SKOJAR” varpå han säger: ”Du inledde din utbildning med att träffa mig och jag tänkte att vi skulle avsluta med att ta ytterligare ett steg.” Tårarna trillar längs mina kinder och jag får fram ett ”JAA”. Vi kysser varandra, håller om varandra hårt och skakar båda två. 
 
 
Hittils i mitt liv har det varit två ögonblick där allt runtom mig stannat till, det första tillfället var när Oskar sa att han älskade mig för första gången och det andra tillfället var nu när han friade.
 
Han är min själsfrände, jag känner verkligen det, vi hör ihop och vi kompletterar varandra.
 
Jag går runt på rosa moln och känner mig mer kär och lycklig nu än någonsin innan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: