lördag och söndag i Skottland

Efter att ha ätit en stor portion gröt till frukost var jag nu redo för kulle nummer 2 vilken var Arthurs Seat. Denna kulle som jag och O gick uppför när vi var här i Skottland för 2 år sedan. Denna gång med sällskap av hans föräldrar också. Som förra gången var utsikten fantastisk och det var ett gött träningspass. Enligt min stegräknare var det bara 3500 steg uppför kullen men efter dagens slut stod det att jag hade gått uppför 88 våningar så lite träning fick man ut även här...
 


Vi hann med en tur på Nationalhistoriska museét i huvudstaden där vi spenderade en timme per våningsplan, ca, och det var 4 eller 5 våningar. Så mycket häftig historia och underhållning i form av olika tekniska apparater. En lunch intogs innan vi sa hejdå till Clara o co och "vi syns i Svedala nästa gång". 
 


Efter en sväng på Primark och en promenad genom huvudstaden så landade vi på vårt sista boende. Som det blivit strul med vid bokningen, tur att svärmor kan lösa saker, och den sista kvällen tog vi det bara lugnt. Vi gick till ett matställe där serveringspersonalen var som yra höns, där du fick ta med ditt eget vin och där vi blev placerade mitt framför ytterdörren i princip. Men där vi fick så många skratt, skålade med vin och åt magisk mat. Vi skålade för en fantastisk vecka och fantastiska familjen.


Jag ville suga in det sista av Skottland så jag tog en promenixare innan vi skulle checka ut från vårt B&B. En taxiresa senare så befann vi oss på flygplatsen. Där det visade sig att flyget var försenat två timmar så vi fick spendera mycket tid åt att vänta. Tillslut kom planet och vi kunde lyfta. 

 
Vi landade i Köpenhamn vid 6 istället för 4, åt mat vid 8 och var hemma i Kalmar runt 1. Så trött men så otroligt nöjd och glad efter en vecka med turistande, träning, tågresande, många partier med skitgubbe, mycket vin, diskussioner och skratt. SÅ BRA. Tack till Oskar, Steffe, Marie, Clara, Mattias och Vide för denna vecka och TACK för att jag får vara en del av er familj. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: