Del 1.

Jag tycker om att dokumentera och sammanfatta saker. Vad passar väl då bättre än att sammanfatta föregående år? I en liten resumé.. Andra delen kommer framöver.
 
Januari
 
Inledde året med att vara sjuk större delen av januari månad, som sig bör under denna roliga årstid... Halsinfektioner varvat med mensvärk och UVI. Annars blev det en tripp till Målilla några dagar då jag fick akutsaknad. 
 

Februari
 
Hade bästis här på sleepover en mörk dag i februari, mat och film i äkta bff-anda. Bio och resturangbesök tillsammans med svärisarna. Fyllde 24 år och blev uppvaktad av nära och kära, frukost på sängen av älskling, med tillhörande skönsång. Tentaslask med klassen där det blev väl mycket vin.... Men en trevlig kväll ändå!
 
 
Mars
 
Vi möblerade om i lägenheten, något som blir titt som tätt, dock har vi inte ändrat något större sedan dess. Vi bjöd hem våra föräldrar på middag så de fick träffa varandra, blev många goa diskussioner och skratt. Åkte till Stockholm en helg och fick andas in lite sthlms-luft igen och strosa runt på välbekanta gator tillsammans med min älskade. 
 
 
 
April
 
Grabbarna som jag råkade hamna i samma skolgrupp som, på universitetet, ställde frågor till mig som jag skulle besvara i bloggen: här. haha. I april månad bloggade jag knappt någonting men förhoppningsvis åt jag kanske årets första glass, njöt av det fina vädret och självklart pluggade jag en hel del. Detta hittade jag från bildarkivet:
 
 
Maj
 
En dag spenderades på Leos lekland tillsammans med två systrar och två syskonbarn, det var riktig vårvärme och när vi vistades utomhus under vår picknik var jag (såå solkänslig) tvungen att vara i skuggan. Jag fick se en riktig ölandspärla av de som har koll på stället, därför spenderade vi en söndag vid nunnedalen mitt i den blomstrande våren. I maj köpte vi även vår lilla pärla efter volvon kapitulerade.. En liten honda jazz. Älskar´en. Firade gjorde vi två gånger, en gång då min minsting till systerson fyllde 1 år. Den andra gången var då min älskade mamma gjort klart sin undersköteska-utbildning. 
 
 
Juni
 
I början av månaden började jag mitt sommarjobb. Jag hade en dags sommarlov innan jag körde igång och blev personlig assistent. Nästan hela juni (sommaren i övrigt för den delen) spenderades åt arbete. En helg hann vi spendera i huvudstaden jag och Oskar hos hans kusin, det var mys. Trots regn. Stockholm <3
 
Det blev inget midsommarfirande då jag jobbade hela helgen. Men vi var på firande i Mönsterås och det årliga "dans kring midsommarstången" var i fokus även där- något som förövrigt är en väldigt rolig tradition att titta på utifrån..
 
Lite bilder som kan tala för sig själva: S o m m a r.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: